A Magyar Közlönyben szerdán megjelent 1359/2019. kormányhatározat szerint a kormány a fővárossal egyetértésben támogatja a Közlekedési Múzeum javaslatát, hogy egy új vasúti megállóhely tervezését megkezdjék a néhai Északi Járműjavító mellett. A peronokat a Könyves Kálmán körút fölötti felüljáró közelében alakítanák ki, ahonnan nemcsak a múzeum, de az Operaház új intézménye is elérhető. Nagyobb távlatokban gondolkodva pedig a Kőbányai út túloldalán már ott a Népliget, és talán a volt Józsefvárosi rozsdatemető sem marad örök időkre rendezetlen állapotban.

Térképvázlat (forrás: Vitézy Dávid Facebook-oldala)

A Közlekedési Múzeum főigazgatója, Vitézy Dávid a Facebook-oldalán kommentben megjegyezte, hogy a megállónak komoly hivatásforgalma is lehet, hiszen valóban jó átszállást tud nyújtani az 1-es, a 37-es és a 28-as villamosra, valamint a 9-es buszra is. Az 1-es villamos kőbányai úti és a salgótarjáni úti megállója is két-háromszáz méterre van, ráadásul a mai bokatörő járda és ocsmány környezet helyett ezt majd a leendő sétányon lehet megtenni. Ahogy Vitézy írja: „ez lesz a 80a-120a Zuglója, ahhoz hasonló utasforgalommal a forgalmi modellezés szerint”. A megállót ez alapján a múzeumtól függetlenül is meg lehetne építeni – ahogy egyébként a fővárosi S-bahn-projekt többi megállóját is.

És a jelenkori valóság. A Keletibe tartó ingavonattól jobbra eső vágányokon már nincs forgalom, mellettük a kerítésen túl helyezkedik el a volt Északi Járműjavító területe (fotó: Vörös Attila)

A vasúti megállóhely építése mellett a környék rendezését is támogatja a határozat: új sétányok, kerékpárutak építéséről is ír. Külön kiemelik a hiányzó észak-déli kapcsolatokat, de a meglevő kelet–nyugati tengely fejlesztését is kitűzték célul.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!