A macedóniai Kumanovót és a bolgár határt összekötni tervezett vasútvonal az Adriától a Fekete-tengerig vezető VIII-as számú páneurópai korridorvonal része lesz. A tendereztetési procedúra előminősítési szakaszába számos céget meghívtak. A pályázati dokumentumokat szeptember 26-áig adhatják be az érdeklődők.

Tovább épülhet a macedóniai Kumanovótól a bolgár határig vezető vasútvonal (forrás: Railway Gazette)

A vasútvonal építésének első fázisa során teljesen felújítják a Kumanovo és Beljakovce közötti, 1956-ban átadott, harmincegy kilométer hosszú vasúti pályát, amelyen huszonnégy éve, 1994-ben állították le a vasúti forgalmat. A sínpár a második fázis során Kriva Palankáig épült volna tovább, a pénzhiány miatt azonban ennek a harmincnégy kilométeresre tervezett szakasznak mindössze egyharmada valósult meg. A huszonhárom kilométer hosszú harmadik szakaszhoz pedig hozzá sem kezdtek. A vonal keleti végpontjának a macedón oldalon a bolgár határnál található Deve Bairt, a bolgár oldalon pedig a gyueshevói átrakóállomást tervezték.

A macedón infrastruktúrakezelő MZ-I azonban nemrég újra elővette a terveket, a beruházás finanszírozásához más forrásokon felül az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól vennének fel hitelt. A projekt során a Beljakovcétől Kriva Palankáig tartó második szakaszon az MZ-I tervei alapján épülhet ki az egyvágányú vasúti pálya al- és felépítménye, továbbá a köztes állomások és megállóhelyek – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!