Az Astra a Siemenssel közösen gyártja le az Imperio típusba tartozó szerelvényeket, amelyek átveszik a legöregebb német villamosok helyét. A hat szerelvény ára 8,4 millió euró, azaz két és fél milliárd forint, amely a villamospiacon a jelenlegi legalacsonyabb ár. A tenderen a lengyel Pesa is indult, de Kolozsvárral ellentétben itt nem aratott győzelmet, az akadály a magasabb ár volt.

Az Imperio prototípusa </br> (Fotó: transira.ro, a külön nem jelölt képek a szerző munkái)

A Siemens-Astra kooperációban készült Imperio második prototípusát 2012-ben mutatták be, a berlini Innotrans kiállításon is jelen volt. Az aradiak számára már ismerős lehet, hiszen egy hónapig már járt a városban próbajelleggel. A most beszerzett szerelvények a hármas vonalra kerülnek.

A villamosok háromrészesek, teljesen hosszukban alacsonypadlósak, légkondícionáltak, korszerű körülményeket biztosítva az utazóközönségnek. Műszaki felépítésükben közel azonosak a budapesti Combinókkal, a belső berendezések is tipikus Siemens-jegyeket hordoznak magukon.

A belső tér a Combino jegyeit hordozza magán </br> (Fotó: transira.ro)

Romániában a villamosgyártás eddig a bukaresti közlekedési társaság, a RATB üzemébére, az URAC-ra korlátozódott, a hetvenes évek végén gyártott V3A típusú villamosokat újítják fel sokadszorra, létrehozva a majdnem teljesen átépített Bucur LF típust, amelynek gyártási költségei 280 millió forintba kerülnek, ám a villamos csak részben alacsonypadlós, továbbá nincs benne légkondícionáló.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!