Újabb 787-esek a kibocsátó légitársaságnak

iho/repülés   ·   2012.09.24. 08:58
B-787ANA_kicsi_cr

Az All Nippon Airways a már érvényes 55 gépes szerződés mellé újabb 11 gépre adott megrendelést. Ezzel a japán légitársaság 787-es flottája összesen 66 gépre nő.

Mint arról többször beszámoltunk, ez a légitársaság volt a rengeteg technikai újítást hozó kompozit utasszállító első felhasználója. A típus tavaly őszi forgalomba állítása óta az ANA már 13 géppel repül járatokat, az újonnan megrendelt 11 gépet pedig a Boeing 2018 és 2021 között szállítja le.

Az első gép tavalyi érkezése

Érdekes, hogy erősödik a japánok igénye a 787-es 787-9-es változata iránt: az új gépek mindegyike a hosszabb törzsű modell lesz, sőt, júniusban a meglévő rendelések közül is négyet 8-asról 9-esre módosítottak. A flotta végleges összetétele tehát 36 787-8-as és 30 787-9-es lesz. A 8-as változat 210-250, a kilences 250-290 utast szállíthat a szokásos többosztályos elrendezésben, de ami az utasszámon túl is meghatározhatja a döntést, az a hatótávolság: a 8-as változat a gyári adatok szerint 14 200-15 200 kilométeres, a 9-es 14 800-15 750 kilométer hosszú vonalakat teljesíthet.

A japán légitársaság a 767-es és 777-200-as (tehát a kisebb 777-es) flottáját cseréli le az új típusra. A 787-esek első interkontinentális járata a Tokió–Frankfurt volt, ezenkívül belföldi vonalakon járatták a gépet, október elsejétől állítja be a típust a 777-es helyett a Narita–Seattle járatra, ugyancsak 787-esek járnak majd rendszeresen Tokió és Peking között a társaság színeiben.

 Tokióból hamarosan a Boeing szülőhazájába, Seattle-be is 787-es jár majd

Mindeközben napokon belül várható az első olyan 787-es átadása, amit már nem a cég everetti gyárában, hanem az újonnan létesült dél-karolinai telepén szereltek össze, a gép az Air India második Dreamlinere lesz.

Kapcsolódó hírek