Újabb csapás a 747-8F programnak

iho/repülés   ·   2011.09.22. 19:36

Az Atlas Air Worldwide Holdings még 2006-ban rendelt 12 repülőgépet. Most az első három, korai gyártású 747–8F átvételéről mondtak le. A későbbi gyártású, már jobban teljesítő gépből hármat még idén, 2012-ben négyet, míg 2013-ban a maradék kettőt veszik át. Az első gép októberben, majd újabb kettő novemberben érkezik az Atlas Airhez. Az ügynek a cégvezetés szerint semmi köze nincs a Cargolux-problémákhoz.

Az idei három gép a British Airwayshez, majd a 2012-es gépek közül az első félévben leszállítandó kettő a Panalpina-hoz kerül. A gépeket, a biztosítást és a személyzetüket az Atlas adja, karbantartásukat is ő végezteti el, a két légitársaság csak a gépek kapacitását bérli ki (ACMI).

Az Atlas Air a cargo 747-esek megbízható barátja <br>(fotó: Wikimedia)

A tervek szerint 2013 végére az Atlas Air flottája kilenc 747–8F és 24 747–400 teherszállító gépből áll majd. Az amerikai kormány számára végzett katonai charterjáratokhoz és más szerződéses utasszállításhoz két 747–400-es és három 767–300-as tartozik majd a gépparkhoz. A társaság saját maga is üzemeltet más tulajdonában álló gépeket. Többek között az ő pilótáik repülik a Boeing gyár négy 747 Large Cargo Freighter átalakított teherszállítóját, a DHL Express öt 767-esét és a SonAir két 747–400-as utasszállítóját.

Nincs változás az öreg 747–200-as cargogépek kivonásának ütemezésében. A még meglévő öt gép 2012 közepéig búcsúzik el a társaságtól, helyüket a 747–400F-ek veszik át. Két lízingelt, utasszállítóból átalakított 747–400-as gépet pedig visszaadnak a szerződés 2014-es és 2015-ös lejártával.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.