Újabb dollármilliók gyorsvasútra

Molnár András   ·   2011.08.05. 10:00
Zefiro_lil

Ray LaHood szövetségi közlekedési államtitkár ezúttal 336,2 millió dollárt osztott szét, kifejezetten járműbeszerzés finanszírozására. Ez az összeg még mindig abból a 3,21 milliárd dolláros keretből származik, amit Florida (2 milliárd), Wisconsin (810 millió) és Ohio (400 millió) nagysebességű vasútjára szántak volna, de az ottani kormányzat nem élt a lehetőséggel.

Ezzel a legutóbbi bejelentéssel már 782 millió dollár talált gazdára, célja pedig 33 mozdony, valamint 120 emeletes személyvagon vásárlása Kalifornia, Illinois, Michigan, Missouri, Iowa és Washington állam számára.

Bár a mostani összeg mozdonyvontatású szerelvényeket céloz, a későbbiekben motorvonat-tenderek is várhatók. A Bombardier szinte a szomszédból hozná a Zefirókat, de az európai gyártók is nagy várakozással tekintenek a tengerentúli járműbeszerzésekre<br>(kép: Bombardier)

A keret eredetileg is meglehetősen bőre volt eresztve, így kevéssé volt éles az egyébként megszokott verseny az egyes államok között a támogatásokért, azonban amikor a három „rebellis” kormányzó visszautasította a szövetségi támogatást, megindult a tolongás a felszabadult összegért, elsőként New York és Illionis jelentkezett, és szinte azonnal követte őket huszonkét másik állam.

A Siemens Velaro is jó eséllyel pályázhat a dedikált nagysebességű vonalak kiszolgálására<br>(kép: Siemens)

A legnagyobb „maradékot”, a Floridának szánt 2 milliárd dollárt még májusban elosztotta a közlekedési tárca tizenöt állam között, összesen 39 szövetségi állam, valamint a fővárost övező District of Columbia vesz így rész a vasútfejlesztési tervben, mindegyikük azzal a reménnyel, hogy a keletkező új munkahelyek megkönnyítik a kilábalást a válságból.

Kapcsolódó hírek