Hét év telt el azóta, hogy átadták az utolsó központi Volán tenderes buszokat, 2010-ben még csordogáltak új járművek a cégekhez a saját beszerzéseknek köszönhetően, ezt viszont busz-stop követte, ami a legtöbb helyen sajnos a mai napig tart. Néhány szerencsés üzemegység ugyan új buszokhoz jutott az utóbbi pár évben, de manapság már ott is összetehetik a kezüket, ahol legalább néhány használt járművet kapnak.

Az év első felében hat használt jármű állt forgalomba a KMKK salgótarjáni és négy az egri üzemegységénél – számolt be róla a Volán újság.

A tarjáni buszok közül kettő Mercedes Intouro típusú, cseh eredetű, 2008-as gyártású jármű, 320 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, ezeket az M6 LOG Kft-től bérli a cég. Ötven ülő- és harminckettő állóhellyel rendelkeznek, az ajtóképletük 1–2–0, motorjuk 210 kilowattos és az Euro V-ös normát teljesíti. Az egri, illetve a miskolci járatokon lehet velük találkozni.

A harmadik busz szintén egy 2008-as gyártású Mercedes, viszont Citaro LE típusú, 580 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, Franciaországból. Az ajtóképlete ugyancsak 1–2–0, negyvennégy ülő- és negyvenegy állóhellyel rendelkezik, a motorja 220 kilowattos és az EEV normát teljesíti, a sebességváltója pedig ZF Ecomat, hat sebességes automata. Őt lízingeli a cég és a Salgótarján–Márkháza–Tar–Pásztó vonalon közlekedteti.

MAN Lion's Coach (fotók: KMKK Volán újság)

A három Mercedes mellé három MAN Lion’s Coach-ot is beszerzett a cég, ezek 13,8 méter hosszúak, háromtengelyesek. Kettő közülük 2009-es gyártású, 12 sebességes automatizált váltóval, egy pedig 2010-es, 6 sebességes mechanikus váltóval, a motorjaik viszont egységesen 324 kilowattosak, a régebbiek Euro IV, az újabb EEV környezetvédelmi minősítéssel. Futásteljesítményük 459, 672, illetve 695 ezer kilométer, férőhely-kapacitásuk pedig 58, 59 és 67 fő (a Tempo 100-as vizsga miatt csak ülő utast szállíthatnak). Mind három MAN-nel a budapesti járatokon lehet találkozni.

Mercedes Citaro G

Mercedesekkel színesedett az egykori Agria Volán flottája is: a három csuklós Citaro Egerben, egy szóló Citaro LE pedig helyközi forgalomban közlekedik.

Mercedes Citaro LE (fotó: KMKK Volán újság)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!