Az új vontatóeszközöket teher- és személyszállításra is használná az orosz vasúttársaság. A mozdonyokkal elsősorban régebbi villanygépeket küldenének nyugdíjba, de dízelmozdonyokat is felszabadítanának velük. A hatalmas mennyiségű jármű beszerzése várhatóan több tenderkiírással valósulhat meg, több verziójú mozdonyra vonatkozóan, a pontos specifikációkat azonban eddig még nem véglegesítette az RZSD. A gépeket minden bizonnyal Oroszországban fogják megépíteni, ezt azonban még befolyásolhatja a pontos alkalmazási területük is, amely szintén döntésre vár – jelenti az International Railway Journal.

Újabb ezer villamos mozdonnyal korszerűsítené flottáját az RZSD, tovább csökkentve ezzel a környezeti terhelést (fotó: IRJ)

Az RZSD villamosítási és emissziócsökkentési stratégiájának részeként az új villamos mozdonyok mellett a villamos motorvonatok terén is jelentős beruházást hajt végre: a német Siemens és az orosz Szinara konzorciumától, az Uráli Mozdonygyártól (Uralszkije Lokomotyivi) megrendelt Siemens Desiro RUS típusú, Lasztocska (magyarul: fecske) becenevű, százhatvan kilométer per órás sebességre is képes szerelvények közül eddig 183 állt forgalomba. A vasúttársaság 2021-ig kétszázhetven példányúra tervezi bővíteni a Lasztocska-flottát. Az RZSD 2018 és 2025 között összesen százmilliárd euró, vagyis több mint 31 ezer milliárd forintnyi beruházást tervez.

A Railway Pro arról ír, hogy Oroszország körülbelül 85 ezer 500 kilométeres vasúthálózatának több mint felén van kiépítve a villamos felsővezeték, és ezeken a vonalakon zajlik a személyszállítás több mint nyolcvanöt százaléka. Mivel egyre többen és többen utaznak a városközpontok és a külvárosok között, az RZSD elkezdte kibővíteni a villamos üzemű hálózat méretét és a villamos üzemű járművek mennyiségét, hogy a sebesség és az ár legjobb kombinációját nyújthassa az utasoknak, mindezt a lehető legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás mellett. A prognózisok szerint a legnagyobb forgalmú vonalakon tovább fog nőni az utasmennyiség, a vasúttársaság a fejlesztésekkel a személyautókról és a buszokról csábíthat át a potenciális utasokat. A vasút ráadásul a közúthoz vagy a légiközlekedéshez képest jóval kevesebb szén-dioxid-kibocsátást eredményez, és az energiafelhasználása is alacsonyabb. A Lasztocskák a közúti közlekedéshez képest három és félszer, a légiközlekedéshez képest pedig tízszer kevesebb szén-dioxidot termelnek.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!