Újabb nagy orosz Boeing-rendelés

iho/repülés   ·   2011.09.28. 13:30
-UTair_cimkep

Az orosz UTair negyven 737 NG-t rendelt, közülük hét nagy hatótávolságú, hosszú törzsű 900ER, a többi 737-800-as. Az üzlet értéke listaárakon számolva 3,8 milliárd dollár.

A negyven gépet a Boeing új kabinberendezéssel szállítja, amely különlegesen kellemes körülményeket ígér az utasoknak, nagyobb belmagasággal, a tetőrészbe simuló felső tárolókkal, és LED-es világítással.

A légitársaság egyik elegáns Gulfstream-je

A Szurgut központú orosz légitársaság az öt legnagyobb orosz légiforgalmi vállalat egyike. Jelenlegi gépparkja rendkívül vegyes, 12 ATR–42-s, 22 Classic 737-es, két 757-es és 13 CRJ mellett a flottához tartozik még két nagy hatótávolságú Gulfstream üzleti gép, ezenkívül viszont rengeteg orosz típus: egy An–24-es, 22 Tu–134-es, 19 Tu–154-es és hét Jak–40-es.

A flotta gerincét alkotó Tu-134-esek jövője erősen kérdéses

Mint azt korábban elmondtuk, az orosz kormány a jaroszlavli Jak–42-es katasztrófa után eldöntötte, hogy az An–24-esek, Tu–134-esek és Jakok jövő évben már nem repülhetnek menetrend szerinti járatokon. Ugyanakkor az UTair Boeing-megrendeléséről az előzetes megállapodás még jóval a baleset előtt, a párizsi szalonon, június végén született.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.