A nyílt hozzáférésű szolgáltató eddig tizenhét Pendolino Evo-szerelvényt rendelt meg az Alstomtól egy 2015 októberében aláírt keretszerződés értelmében. A kontraktus opcionálisan további vonatok vásárlását is magába foglalta, amivel a magánvasút most élt is. A 330 millió euró (körülbelül 106 milliárd forint – vagyis egy szerelvény nagyjából 21,2 milliárd forintot kóstál) értékű megállapodás értelmében a gyártó harminc évig felel a vonatok karbantartásáért is.

Ezzel a rendeléssel együtt huszonkét Pendolino Evo-szerelvényt fog üzemeltetni az NTV-Italo (forrás: Railway Gazette)

Az NTV-Italo 2012 óta huszonöt nagysebességű, szintén Alstom-gyártású AGV-vonatot használ, a Pendolinók közül pedig eddig tizenegy állt forgalomba. A nem billenőszekrényes motorvonatokkal a vasúttársaság tovább bővítheti szolgáltatási hálózatát, a már létező viszonylatokon pedig növelheti a járatsűrűséget. Az International Railway Journal információi szerint idén két új járat indult el: az egyik Torinót és Velencét köti össze Milánón és Veronán keresztül, augusztus elsejével pedig a Róma és Bolzano közötti kapcsolat és létrejött, amely Rovetrót és a Veronától északra fekvő Trentót is érinti.

Az öt új szerelvény pontosan ugyanolyan műszaki és kényelmi paraméterekkel fog rendelkezni, mint az előző öt, 2017 novemberében rendelt Pendolino Evo. A hétkocsis, 187 méter hosszú, kétszázötven kilométer per órás legnagyobb üzemi sebességű vonatok körülbelül négyszáznyolcvan ülőhelyet kínálnak. A szerelvényeket az előzőekhez hasonlóan az Alstom saviglianói üzeme építi meg, a vontatási berendezések Sesto San Giovanniból, a vonatbefolyásolási rendszerek pedig Bolognából érkeznek – számol be a Railway Gazette.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!