Újabb roncsdarab, lehet, hogy újra az eltűnt 777-esről

iho   ·   2016.09.12. 16:00
cim9

Ismét találtak – ez alkalommal kisebb méretű – roncsdarabokat, amelyekről feltételezhető, de nem bizonyított még, hogy a Malaysia Airlines 2014 márciusában eltűnt Boeing 777-eséről származnak. A darabokat az ausztrál közlekedésbiztonsági iroda fogja megvizsgálni, az a testület, amely az eddigi kutatásokat is koordinálta.

A roncsdarabokat Madagaszkár keleti partvidékén helyi lakosok találták meg és adták át annak Blaine Gibsonnak, aki korábban amatőr kutatóként keresett és végül talált roncsdarabokat, amelyekről be is bizonyosodott, hogy a 370-es járatot teljesítő utasszállító részei voltak. Egyes jelentések szerint a most felbukkant darabok akár a pilótafülke alatt és mögött elhelyezkedő műszerrekesz falának is lehettek a részei, Gibson szerint esetleg a rekesz belső falának, vagyis most első alkalommal találnának meg olyan roncsokat, amelyek nem a gép felületéről vagy szárnyáról származnak.

A szakértők ugyanakkor óvatosságra intenek a lelettel kapcsolatban, mondván, alapos munka kell, hogy bizonyítsa, valóban honnan származnak a darabok, vagyis tényleg a 777-es részei. Az is kérdés, hogy amit Gibson égésnyomoknak gyanít, azok egyfelől valóban tüzet jeleznek-e, illetve a kivizsgálók meg kell, hogy állapítsák, és meg is tudják állapítani, hogy ha tényleg égésnyomokról van szó, akkor azok a lezuhanás előtti vagy utáni tűzről árulkodnak-e. Ugyanis maga Gibson sem zárja ki, hogy a lapokat a helyiek próbálták tüzelőként felhasználni korábban.

Vagyis még nagyon korai bármiféle következtetést levonni ezeknek az új roncsdaraboknak a birtokában, nem vethető el egyelőre egyetlen teória sem a gép megsemmisülésével kapcsolatban – reagálnak a leletre a szakértők. Ugyanakkor, tehetjük hozzá, annak a teóriának azonban már valóban nagyon kevés a valószínűsége a már megtalált 27 roncsdarab birtokában, hogy gonosz emberek vagy titkosszolgálatok térítették el a gépet és őrzik mind a mai napig valahol, valamilyen titkos bázison.

Gibson egy korábbi leletével

Mint korábban beszámoltunk róla, az ausztrálok már jelezték, hogy ha a jelenleg átfésülésre kijelölt, százezer négyzetkilométernél nagyobb tengerfenék katatását befejezik, nem folytatják tovább a keresést. Ugyanakkor újabb teóriák is napvilágot láttak arról, hogy a mostani kutatási zónához képest hol lehet a gép: az egyik elképzelés szerint ha a 777-esen a pilóták valamelyike életben volt és siklásban vezette a gépet akkor is, amikor már kifogyott az üzemanyag, akkor a gép több száz kilométerrel délebbre lehet, mint ahol most feltételezik a roncsok lelőhelyét.

A jelenlegi kutatási övezet a Popular Mechanics vázlata szerint

Ehhez képest annak az ausztrál kutatócsoportnak a vezetője, amelyik matematikai modellek segítségével igyekezett meghatározni a lezuhanás helyét az utoljára fogott műholdas jelzések alapján, most azt mondja, a 777-es valójában a jelenlegi kutatási zónától észak-északkelet felé is lehet, annak a másik feltételezésnek megfelelően, miszerint a gép nem fokozatosan „vitorlázott” a felszín felé, hanem egyre nagyobb sebességgel gyakorlatilag belezuhant a vízbe.

Az ausztrál szakértő szerint egy korábbi, és már azonosított roncsdarab is ezt bizonyítja, ha ugyanis az a bizonyos flaperon ennyire épen és egy darabban megmaradt, ahogy tavaly megtalálták Reunionnál, az inkább arra utalt, hogy a gép fékszárnyai behúzott állapotban értek vizet, amikor a flaperon viszonylag „védett” pozícióban van a szárnyon, míg ha „vitorlázva” szállt volna le az egyik pilóta, akkor feltehetően kibocsátotta volna a fékszárnyat, de akkor a kilépőéltől kifelé lévő flaperon nem maradhatott volna a vízre szállás közben ennyire épségben.

A szinte egyben megtalált flaperon Reunionnál

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.