Most egy tizenhét kilométeres, Kolozs megyei szakasz olasz építtetőjével bontottak szerződést. Az Economica.net román gazdasági hírportál pénteki tudósítása szerint a szerződés felmondásának oka, hogy a hatóságok szerint a vállalat komolytalan volt, nem tartotta be a határidőket. Már tavaly októberben megkapta az engedélyt a munkálatok elkezdéséhez, de az út még mindig csak a tervezési szakaszban van - nyilatkozta Alin Serbanescu, a román országutakért és autópályákért felelős állami vállalat szóvivője. Tavaly májusban kötöttek szerződést az olasz Impresa Costruzioni Giuseppe Maltauro SpA és a román Viaponte Rom srl. cégek alkotta konzorciummal a Kolozs megyei Magyarnádas (Nadaselu) és Nádasszentmihály (Mihaiesti) közötti szakasz megépítésére.

Bukarest legutóbb tavaly a Bihar megyei Bors és Berettyószéplak (Suplacu de Barcau) közötti szakasz spanyol építtetőjével bontott szerződést szintén azt követően, hogy a vállalatot komolytalansággal vádolta. A múlt héten jelentették be, hogy újból meghirdették a versenytárgyalást erre a szakaszra. Szintén tavaly a Marosvásárhely és Nyárádtő (Ungheni) közötti szakasz megépítését elnyerő konzorciummal is szerződést bontottak, miután ez utóbbi kérte a megállapodás hatályon kívül helyezését. A vállalatnak az nem volt ínyére, hogy nem kapta meg a szerződéskötéstől számított első évben az építéshez szükséges hatósági engedélyeket.

A román kormány először 2013-ban bontott szerződést az észak-erdélyi autópálya építtetőjével, akkor az amerikai Bechtellel mondta fel az együttműködést, miután az amerikaiak több mint tíz év alatt az eredetileg 415 kilométer hosszúra tervezett, Bors és Brassó közötti nyomvonalon haladó autópályából alig valamivel több mint ötven kilométert építettek meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!