Újabb ultrahosszú tesztrepülés: Tel Aviv-Melbourne

iho   ·   2019.12.04. 09:00
cim_787

Újabb légitársaság csatlakozik az ultrahosszú járatokat fenntartó cégek sorába, ez pedig az El Al, amely nemrég bejelentette: jövőre próbarepüléseket indít Tel Aviv és Melbourne között. Közvetlen járat eddig nem volt az ötödik kontinens felé innen, egyes hírek szerint azért, mert az ausztrál hatóságok hosszú ideig nem fogadták el azokat a biztonsági intézkedéseket, amelyeket az izraeliek egy ilyen járat indításához szükségesnek tartanak.

A jelek szerint ez a probléma megoldódik, kérdés, marad-e a másik akadály, egy 4-500 mérföldes kényszerű plusz repülés. Mindezidáig Izraelben bejegyzett repülőgépek vagy akár csak Izraelbe tartó és onnan induló járatok nem repülhettek át Szaúd-Arábia fölött. De időközben megnyitották az átrepülést a Mumbai és Tel Aviv között közlekedő Air India gépeknek, és sokan úgy vélik, talán feloldják a tilalmat az El Al számára is. (Hírek szerint Izrael és Szingapúr között azért nincs közvetlen légi kapcsolat, mert az ilyen vonalat repülő gépek elől Malajzia lezárja a légterét.)

(fotók: El Al/Facebook)

Korábban Izrael és Ausztrália között a légiutasok például athéni, illetve hongkongi vagy bangkoki átszállással tudtak repülni. A közvetlen járat jelentősége többek közt abban áll, hogy hogy így köthető össze Izrael és a legnagyobb ausztráliai zsidó diaszpóra. Ugyanakkor az ötödik kontinens gyakorlott utazói egyszerűen azért üdvözlik a próbálkozást, mert Tel Avivból sokfelé utazhatnak tovább Európába, és minden plusz légiközlekedési lehetőség hasznos, amely az ausztrál nagyvárosok és Európa között létrejön.

Ugyancsak fontos, hogy az El Al most már rendelkezik azokkal a gépekkel, amelyekkel egy ilyen – nem biztos, hogy a legnagyobb utaslétszámot megkövetelő, de mégis fontos – szuperhosszú járatot gazdaságosan lehet üzemeltetni, ez pedig a Boeing 787-ese, amely immár két változatban is repül a kék-fehér színekben.

Érdekes, hogy a társaság előbb építette ki flottáját a hosszabb, 9-es változatból, amelyből már 12 repül a színeiben, míg néhány napja érkezett meg az első rövidebb Dreamliner 8-as a megrendelt négy közül. Ezek a gépek is a légitársaság interkontinentális járatain szolgálnak majd. A 8-asokat 233 utas befogadására rendezték be, húsz igen komfortos hely van a business, 30 a prémium- és 183 az economy-osztályon.

A Tel Aviv és Melbourne közti, 2020-ra tervezett repülés ahhoz hasonló próbajárat lesz, mint azok a 19 óra körüliek, amelyeket a Qantas mostanság hajtott és hajt végre New Yorkból illetve Londonból Sydneybe. Az El Al Melbourne és Tel Aviv között „csak” 17 órás időtartamra számít, és hírek szerint a 9-es változattal repüli majd a tesztet áprilisban.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.