Az Ukrán Vasutak (UZ, Ukrzaliznyitszia) a beruházáshoz az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól (EBRD) százötvenmilliós eurós hitelt kap, az Európai Beruházási Banktól pedig szintén hasonló nagyságrendű hitelre számíthat. A 367,9 millió euróra becsült költségű modernizálás két fázisban zajlana. Az első szakasz a Dolinszka és Mikolajiv közötti 148 kilométeren megy majd végbe: a 124,5 millió euróval támogatott projekt során a felsővezetéken kívül a második vágány is kiépül. A Mikolajivot Koloszivkával összekötő százöt kilométeres részen csak a drótot húzzák ki, ehhez 25,5 millió euróval segít be az EBRD.

A pirossal jelölt Dolinszka–Mikolajiv–Koloszivka szakasz uniós hitelből korszerűsödhet (térkép: Wikipedia)

A korszerűsítési program elsődleges célja a vasút hatékonyságának növelése. A dél-ukrajnai vonal villamosításának és a kétvágányúsításának pénzügyi támogatása összhangban áll a jelenleg zajló vasúti reformprogrammal: a villamos üzem csökkenti az energiafogyasztást, a plusz vágány pedig Ukrajna legfontosabb gabonaexport-szállítási pontjai közül háromnál is megszünteti a kapacitásbeli szűk keresztmetszetet. A fejlesztés intézményi megerősítést jelent az UZ és az ukrán kormány számára is, elősegítve a legmegfelelőbb vállalatirányítási gyakorlatok végrehajtását, valamint Ukrajna-szerte hozzájárul a vasúti ágazat energiafogyasztásának csökkentéséhez – számol be a Railway Pro.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!