A napokban jelentette be döntését a Hector Rail, miszerint élni kíván a Siemensszel 2016 nyarán megkötött megállapodás által biztosított opcióval. Ennek értelmében a társaság Vectron-flottája húsz váltakozó áramú (AC verzió) példányra bővül – adja hírül az International Railway Journal.

A tavaly megrendelt öt Vectron után él a tizenöt gépre szóló opcióval a svéd Hector Rail (forrás: Railway Gazette)

A kétszáz kilométer per órás üzemi sebességű gépeket az ütemezés szerint 2018 elejétől szállítja a gyártó. A 6400 kilowatt névleges teljesítményű mozdonyok nehéz, elsődlegesen fát szállító tehervonatokat fognak továbbítani Svédországban és Norvégiában. A kilencven tonnás, négytengelyes járműveket a Siemens kiegészítő dízelmotorral is ellátja, így a felsővezeték nélküli iparvágányokon is teljes körűen használhatók lesznek. A villanygépek rádiófrekvenciás távvezérléssel is rendelkeznek majd, továbbá feltelepítik rájuk az egységes európai vonatbefolyásoló rendszert (ETCS), valamint az ATC2-STM vonatbefolyásolást is – jelenti a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!