Tekintettel a friss Indóházban közreadottakra, Ildikó a back office-ban sűrűn kapkodta a telefont, és kért elnézést, hogy még nincs pontos nyomdai információ a nívódíjas Volt egyszer egy vasút... első részének folytatásaként értelmezhető, kizárólag az államvasút másfél évszázadára koncentráló album – 340 oldal, legalább ennyi fotó, térkép és illusztráció, 288×270 milliméteren, példányonként 2068 gramm súlyban – megjelenéséről.

Most már van: szent ígéretet kaptam a december 17-i szállításra. Igen, amikor ezt meghallottam, én sem jutottam szóhoz, akárcsak és vélelmezhetően most Önök (pontosabban: csak olvasóink töredéke érintett a kérdésben, hiszen mindössze néhány százan érdeklődnek az album iránt) sem, akik még egy korábbi ígérettel szembesülhetnek az Indóház hasábjain; e szerint a december 3-án kezdődő héten lesz a megjelenés... Legyünk erősek, minden megtörténhet, és mindennek az ellenkezője is.

Valamivel jobban állunk másik nagy horderejű kiadványunkkal, a Ganz-albummal, címe: Ganz vasúti járműgyártás az 1980-as évektől napjainkig. Tizedikétől teljesítjük a befutott megrendeléseket, plusz személyes átvétel is lehetséges a hivatali órákban, a kiadóban.


A 2018. december–2019. januári Indóház (plusz nyolc, azaz 88 oldalon, változatlan áron) pedig a következőkről szól:

NAGYVASÚT
  • 2 Hírek, retró a gyomirtón
  • 12 Partneroldal, az ÖBB Rail Cargo Group Kínában
  • 13 Szemelvények a 2018/2019. évi vasúti menetrendből
  • 14 A masiniszta és hátországa, 6. rész
  • 20 A budapesti Csalagút, 1. rész
  • 24 Százhuszonöt éves a Szentes–Hódmezővásárhely vasútvonal
  • 30 A magyar vasutak az első világháborúban, 7. rész, 1918/2.
  • 35 Partneroldal, a Data-Press jegyértékesítési rendszere
  • 36 A hazai villamosított vonalak fejlesztési vizsgálata, 1. rész
  • 40 Partneroldal, GYSEV: új vasúti híd épült a Lajtán
  • 41 Partneroldal, MÁV-Rec Kft.: iparkodó év
  • 43 Partneroldal, Knorr-Brense: digitális technológiák
  • 44 Partneroldal, a hazai vasút hozza az EU átlagszínvonalát
  • 46 Partneroldal, interjú a Transmashholding gazdasági igazgatójával
  • 48 Kanadai vonatozások, negyednapos késésekkel

KISVASÚT

  • 54 A Gazdasági Vasutak egység személykocsija
  • 58 Erdei vasút a gödöllői koronabirtokon
  • 60 Negyven éve szűnt meg a Kapuvári Gazdasági Vasút
  • 65 Hírek, zsámolyozó kocsi Hűvösvölgyben

VÁROSI VASÚT

  • 66 A Budapesti Egyesített Városi Vasutak száz évvel ezelőtti megalakulása
  • 72 Partneroldal, a 3-as metró északi szakaszának megújítása
  • 74 Hírek, átfogó fejlesztés vár a HÉV-re

MODELLVASÚT

  • 76 A DR V200 026 pályaszámú mozdonya
  • 78 Tillig: négytengelyes, fülkés személykocsi
  • 79 Wascosa Zacns a Pikótól és a Tilligtől
  • 80 A Piko Smart Control Light digitális vezérlője
  • 82 A Körmendy Makett Ikarusai
  • 84 Keletnémet 50.40-es TT méretben

KITÉRŐ

  • 86 Kispöfögők mesekönyvsorozat
  • 87 Szigorúan őrzött vonatok

Még egyszer: a Volt egyszer egy vasút… II., A Magyar Államvasutak 150 évének képes története című album december 17-étől, a Ganz vasúti járműgyártás az 1980-as évektől napjainkig című pedig december tizedikétől hozzáférhető. Tartsuk életben a minőségi vasúti írásbeliséget!

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!