Szerdán ismét útnak indult a rijekai kikötőből egy importárut szállító konténervonat Magyarországra, ahonnan hazai mezőgazdasági és ipari termékekkel rakott konténereket visz a kiinduló állomáson várakozó hajókra. A szerelvény ezentúl hetente közlekedik, és átlagosan hetvenkét TEU (húsz láb hosszú konténer) egységkonténert szállít. A vonatokat a Rail Cargo Operator – Hungaria Kft. kezeli a francia CMA-CGM hajózási társaság megbízásából. A fuvarozást a horvát szakaszon a HZ Cargo, a magyar szakaszon a Rail Cargo Hungaria teljesíti.

Több hónapos szönetet követően ismét közlekedik Budapest és Rijeka között a Rail Cargo Operator konténervonata (illusztráció)

A horvátországi Rijeka kikötője a szlovéniai Koper és az olaszországi Trieszt dokkjaival áll egyre élesebb versenyben a Közép-Európába tengeren érkező áruk logisztikai kezeléséért. A Rail Cargo Operator felismerte a rijekai alternatíva jelentőségét a nemzetközi vasúti árufuvarozásban. A Rail Cargo Terminal-BILK és a rijekai kikötő között gyékényesi határátmenettel a másik két konkurens kikötőhöz viszonyítva már jelenleg is versenyképes menetidővel továbbítja a konténereket.

A Rail Cargo Operator – Hungaria évente ezerhatszáz vonat kezelésében vesz részt a különböző magyar export és import viszonylatokban, összesen mintegy százhúszezer TEU árumennyiség vasúti operátori feladatait ellátva. Ezzel évente hatvanezer kamion közlekedésétől mentesíti a közutakat, ennek köszönhetően sok százezer tonnával csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!