Teljes kizárással járó vágányzárak vannak érvényben a 40-es (Budapest–Pécs) vonalon Rétszilas és Pusztaszabolcs között július 9-éig, valamint Rétszilas és Keszőhidegkút-Gyönk, illetve július 10-étől Rétszilas és Dombóvár között augusztus 31-éig. Az elsősorban hídfelújítások miatt végzett munkák főleg a személyforgalomban okoznak fennakadást, pótlóbuszok közlekednek a vasúti szerelvények helyett az érintett szakaszokon. Az érdi vágányzárakkal együtt ez már elég nagy kellemetlenséget okoz az utasoknak, aki teheti, inkább elmegy (és át is szokik?) az autópályás Volánbuszokkal... Kivételt képez a bajai Gemenc Expressz, a vonat eleve dízel motorvonattal, Desiróval jár, így dunaújvárosi kitérővel, de pótlóbuszozás nélkül forog a főváros–Baja távon. Néhány napja ajánlottuk, hogy akit érdekel a 43-as vonal, most klímás, wifis szerelvénnyel, akár százzal leutazhatja.

Helyzet a vasúton június végén (forrás: kapella.hu; grafika: iho.hu)

A tehervonatok többsége Pécs felől, Dombóvár után inkább elmegy Gyékényes felé, hogy a most átadott Balaton-parti vasúton jussanak tovább a főváros felé végig villamos vontatással. Két, szinte mindennapos viszonylatnál azonban ez már túl sok kerülő lenne: a királyegyházi cementgyár rakott százhalombattai cementvonata és a Dunaújvárosból a cementgyárba tartó kohósalakot szállító szerelvények a Dunaújváros–Rétszilas–Bátaszék–Dombóvár útvonalon közlekednek. A 40-es vonali vágányzáraknál ez már szinte megszokott, két éve is pont ezek a szerelvények használták ki a mezőföldi dízeles vonalakat.

Hajnalban hasít Dombóvár felé Mórágynál egy rakott salakvonattal a 231-es Szergej. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből!

A Rail Cargo Hungaria vonatait sokszor nemcsak a dízeles részen, hanem Szentlőrinc és Dombóvár, és Dunaújváros és Százhalombatta között is ugyanazzal a Szergejjel húzzák. A megnövekedett gépigény kielégítésére Dombóvárra érkezett a 230-as és a 231-es Szergej is, mindkét gép jó ideje munka nélkül, letétben tengődött már. Rajtuk kívül a dombóvári flotta is rendelkezésre áll, eddig a 175-ös és a 215-ös mozgott sokat a terelt vonatokkal a vendégeken kívül.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!