A kínai Csuhajban november 6–11. megrendezett között nemzetközi légikiállítás egyik roppant egzotikus szereplője volt az Antonov An-2-es licenc alapján épített helyi változata, a Shijiazhuang Y-5-ös egy speciálisan átépített prototípusa. A „hosszú orrú” Ancsa az Y-5BG típusjelzést kapta. Különlegessége az amerikai Honeywell TPE331-12UAN turboprop hajtómű, mely 1100 lóerős tengelyteljesítményre képes. Megjegyzendő, hogy ezt használja az orosz TVSz-2MSz repülőgép is, ami – nem meglepő módon – szintén egy An-2-es átépítéséből született meg. Az Y-5BG pilótafülkéje is erősen átalakult. A XXI. századnak megfelelően a műszerfal digitális, egy szintén amerikai Garmin G600TXI került bele. A tervek szerint az első felszállás 2019 szeptemberében várható.

A fejlesztés az állami AVCI repülőipari óriásvállalat égisze alatt zajlik, s a Shijiazhuang gyár utódjaként működő AVIC Tongfei North China, illetve a pekingi VCOM Technologies mérnökeinek munkáját dicséri. A Honeywell november hatodikán kötött szerződést tizenegy TPE331-12UAN szállításáról. Másnap, november 7-én már a távolról irányított Y-5BG változat közös fejlesztéséről is aláírtak egy együttműködési szerződést az amerikai cég, illetve az AVIC és a VCOM képviselői.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!