Korábban már beszámoltunk a BKV vételi szándékáról, sőt, néhány napja már az átfényezett buszokról is láthattak képeket oldalunkon. Azóta eldőlt a pontos darabszám: összesen 13 Ikarus 260-as és 263-as fog érkezni, előbbiek Cinkotára, Kelenföldre és Dél-Pestre, utóbbiak Óbudára fognak kerülni. A 260.30M altípusú buszok 1998-ban (GNX- széria) és 1999-ben (GXW- széria) készültek, a típusmegnevezésükben 30-as szám a három ajtóra utal, az M betű pedig a kéziváltóra, amit azóta minden járműnél kicseréltek automatára.

A GNX-307-es rendszámú Ikarus 260.30M a Piac utcában

A sorban következő GNX-309-as rendszámú busz a Csonka templomnál

A Dél-Budáról is ismerős Ikarus 263.10-es típusú buszok szintén 1998-as, 99-es gyártásúak, orosz exportból maradtak vissza, csakúgy, mint budapesti társaik. Euro1-es minősítésű motorral rendelkeznek, és az orosz kivitelnek megfelelően eredetileg az első ajtó első szárnya a vezetőfülkébe vezetett. Az exportból visszamaradt buszok olyan jól szerepeltek Debrecenben, hogy a Hajdú Volán 2000-ben egy újabb adagot vásárolt belőlük (HFY- és HLF- széria). A kifejezetten a hajdúsági város számára gyártott Euro2-es motorral szerelt buszok 263.30M típusjelet kaptak, ahol a 30M végződés „megfejtése” a 260-asokhoz hasonló. Az első átfestett buszok a héten érkeztek meg a BKV-hoz.

GNX-339 a Nagyállomáson. A buszok egy kivételével meg fogják tartani eredeti rendszámukat

GNX-340 szintén a Nagyállomáson. A járműveken a táblás utastájékoztatás kiegészült a szélvédő tetején elhelyezett EMKE kijelzővel. A buszok kijelző nélkül jönnek Pestre

GNX-341 a Segner térnél a Nyugati utcában

GNX-342 a Vincellér utcai végállomáson tölti pihenőidejét

GXW-442 a Hajdú Volán telephelyén

A 442-es utastere előrefelé…

…valamint hátrafelé

A busz vezetőfülkéje. A műszerfal tetején az EMKE típusú kijelző vezérlőegysége található

GXW-443 a Nagyállomáson. A két GXW harmadik testvére, a 441-es korábban Püspökladányban helyi járatozott, jelenleg Balmazújvárosban található

A korábbi GTZ-823-as rendszámú 263-as még eredeti orosz festéssel állt forgalomba, majd 2003-ban átfestették flottaszínűre, és sárga rendszámot is kapott (FJY-265). Mivel a BKV nem kívánja sárga rendszámmal forgalomba állítani, ezért a fővárosban új rendszámot kap majd

A 263.10-esek közül volt olyan példány, ami a helyközi üzemhez került, a képen a GZF-169 Körösszakálon, a Komádi–Berettyóújfalu járaton

A 169-es később átkerült Debrecenbe, a tervek szerint őt is gázüzeműre alakították volna át, a karosszéria megerősítése és a „mentánzöldre” festés meg is történt, a motorcsere már nem

HFY-744-es 263.30M az Egyetem Sugárúton

HFY-745 a Nagyállomáson a posta előtt. A buszokat helyi járatos flottaszínben rendelte meg a cég az Ikarustól, de egy hiba folytán helyközi flottaszínben érkeztek a kocsik

A 745-ös utastere hátrafelé…

... és előrefelé nézve

A busz vezetőfülkéje

HLF-946 a Déli soron a Hajdú Volán telephelyén

Szintén a 946-os a cég Szoboszlói úti műhelye előtt. A hátsó tengelynél jól látható az altípusra jellemző belső bolygóműves futómű, ismertebb nevén „csendeshíd”<br/>(a szerző felvételei)