Ahogy előző cikkünkben megírtuk, a Bécset december 10. óta már Záhonnyal, sőt közvetlen kocsi által az ukrán fővárossal, Kijevvel is összekötő eurocity meglehetősen balszerencsésen kezdte meg új fejezetét: az első két nap egyikén sem jutott el az ukrán határig.

A vasárnapi, első balhéból az ukrán vasút UZ hálókocsija még kimaradt, mivel csak hétfő hajnalra ért el Kijevből Záhonyig, a december 11-i, első kanyarja során azonban jócskán bepótolta a lemaradást. A vasárnap esti, Záhonyba tartó Hortobágy (EC147) csak Nyíregyházáig jutott el, másnap hajnalra, ezért a hétfő reggeli Hortobágyot kétfelé szedték: Záhonyból egy, már UZ-kocsit is továbbító pótstokkot adtak ki Nyíregyházáig, ahol át kellett szállni a forda szerinti szlovák szerelvénybe, amire természetesen az ukrán kocsit is rákapcsolták. A járat ezután szinte pontosan jutott el Bécsbe. Hétfőn esti visszaútján azonban ismét a nyakába kapott mindent a már ukrán kocsit is továbbító Hortobágy: már Győr előtt elakadt, majd csornai kerülővel, sok-sok órás restanciával, másnap reggelre jutott csak el a Keletibe. A Keleti–Záhony szakaszra kétórás késéssel kiadtak egy mentesítő szerelvényt – mely ukrán kocsit természetesen nem vihetett –, emiatt a kedd reggeli Bécsbe tartó is csak a Keletiig haladt közvetlenül, ahol át kellett szállni a szlovák kocsikba.

A december 11-i, esti Hortobágy Eurocity két adagban Budapestig, és Budapesttől közlekedett le. Az első, ukrán hálókocsit is továbbító rész több mint egy fél nap alatt jutott el Bécsből a magyar fővárosba, ráadásul a hálót is ki kellett sorozni

Az UZ-háló és utasai további sorsáról megkérdeztük a MÁV-Startot, a vasúttársaság a következő választ adta:

„December 11-én, hétfőn délutántól estig a viharos időjárás miatt több helyen is felsővezeték-szakadás nehezítette a vonatközlekedést a Budapest–Hegyeshalom (1-es) vonalon. A korlátozások miatt az EC 147-es számú Hortobágy EuroCity utasait Győrtől Budapestig vonatpótló buszok szállították el. Az ukrán hálókocsi kijevi utasai – a hálókocsi kalauzzal együtt – nem szálltak át pótlóbuszra. A tizenkét utast a MÁV-Start ásványvízzel ellátta. A vonat szerelvényét Győrből másnap 5:57 órakor továbbították a Keleti pályaudvarra. A hálókocsinál a budaörsi állomáson fékproblémát állapítottak meg, ezért a Keletibe érkezés után a kocsit műhelybe utalták, annak érdekében, hogy a jármű futóképes legyen. Az ukrán hálókocsit utasok nélkül a mai napon továbbították a honos vasúttársasághoz.

Az utasok közül négyen a Keleti pályaudvar üzleti várójában várták a továbbutazást, december 12-én az esti 147-es számú Hortobágy EC vonattal elutaztak Záhonyba, onnan kishatárforgalmi vonattal Csapra. A többi utas más utazási lehetőséget választott.”

A Hortobágy EC menetrendszerűsége kedd óta már javuló tendenciát mutat: még ha késéssel is, de eljutott végállomásaira a vonat. Kedd este negyven perc plusszal lépett be Hegyeshalomnál, amit a Keletiig ötvenegyre növelt, Debrecenig azonban az új pályának is köszönhetően ledolgozott belőle negyed órát. Szerdán reggel a rákosi gázolás miatt szenvedett el ötven perc késést, az esti körülbelül húsz perces lemaradásban haladt. Az első igazán problémamentes útja ma, csütörtök reggel volt: legnagyobb késése két perc volt, az is a záhonyi induláskor. Remélhetőleg ez a továbbiakban is így marad.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!