Az Európai Unió a napokban hét, az uniós tagállamok régiói közötti összeköttetések javítását célzó projekt társfinanszírozására bólintott rá összesen ötszázmillió euró értékben az úgynevezett Közösségi Közlekedésről Szóló Szerződés értelmében. A csomag egyaránt tartalmaz vasúti, közúti és belvízi fejlesztéseket – írja a Railway Gazette.

A Szkopje és Szófia közötti vasúti pálya jó része már megújult az elmúlt években, már csak a Beljakovcit Gyueshevóval összekötő, ötvenhét kilométeres szakaszt kell átépíteni, amely most uniós segítséggel valósulhat meg (forrás: Railway Gazette)

A két vasúti projekt a TEN-T Orient/East-Med korridorvonalat érinti. A legnagyobb önálló támogatás hetvenmillió euróval járul hozzá a macedón fővárost, Szkopjét a szomszédos Bulgária fővárosával, Szófiával összekötő, kétszáz kilométer hosszú vasútvonal már régóta tervezett felújításához, mely a becslések szerint 152 millió 300 ezer eurós költséggel fog járni. A vasúti pálya korszerűsítésén már 1994 óta dolgoznak: a Macedón Vasút felújította a Szkopje–Kumanovo–Beljakovci szakaszt, Bulgáriában pedig már jó tíz évvel ezelőtt elkülönítették a Radomir–Gyueshevo vonal megújítására szánt keretet. Már csak a Beljakovci és Gyueshevo közötti ötvenhét kilométeres vaspálya átépítése várat magára.

A fejlesztési csomag Szerbiának is besegít: 28 millió 400 ezer eurót biztosít a Belgrádot Szófiával összekötő nemzetközi korridorvonal a szerbiai Niš és a szerb–bolgár határnál található Dimitrovgrad közötti kilencvennyolc kilométeres szakaszának 56 millió 400 ezer euróra taksált korszerűsítéséhez. A vonal átépítése és villamosítása jelenleg is zajlik.

Violeta Bulc, az Európai Bizottság közlekedésért felelős biztosa szerint a megállapodás új korszakot nyitott meg az EU és a Nyugat-Balkán között.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!