A MÁV a vasúttársaság fennállásának 150., valamint a MÁV Nosztalgia Kft. alapításának 25. évfordulója alkalmából szeptember 7-9. között rendezi meg a nemzetközi vasúti járműparádét a Vasúttörténeti Parkban. A pénteki szakmai napot követően szombaton és vasárnap járműbemutató, gőzmozdonyverseny és számos interaktív program, többi közt kerti vasutazás, hajtányozás és mozdonyozási lehetőség várja az érdeklődőket a Parkban, de izgalmas különvonatokat is szerveztek a hétvégére. A nemzetközi vasúti járműparádéra Németországból, Ausztriából, Csehországból és Szlovákiából is érkeztek járművek.

Sorakoznak a mozdonyok a körfűtőház előtt<br>A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból

A közlekedési szakpolitika központi eleme a gyors, kényelmes és versenyképes vasúti személy- és áruszállítás feltételeinek megteremtése – mondta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára pénteken a MÁV fennállásának 150., valamint a MÁV Nosztalgia Kft. alapításának 25. évfordulója alkalmából szervezett nemzetközi vasúti járműparádé szakmai napján, a Magyar Vasúttörténeti Parkban.

Mosóczi László

Az ITM államtitkára hangsúlyozta, a környezetkímélő, a közutak terhelését mérséklő, a közösségi közlekedés gerincét adó vasúti ágazat fejlesztését 2022-ig mintegy 1500 milliárd forint forrás segíti. Mosóczi László szerint az ügyfélorientált szolgáltatói jövőkép megvalósítása elképzelhetetlen a járműpark lendületes korszerűsítése, minőségi cseréje nélkül. Felidézte, hogy a MÁV-Start mára az európai államvasutak közül a legnagyobb, jelenleg 123 motorvonatból álló egységes elővárosi FLIRT-flottával rendelkezik.

A vasúttársaság jövő ősztől 11, a megkötött keretszerződés alapján pedig a későbbiekben összesen akár további 40 nagykapacitású, 600 férőhelyes motorvonatot állít forgalomba – mondta az ITM államtitkára. Mosóczi László kiemelte, hogy a MÁV már nemcsak vevőként, hanem fejlesztőként saját termékével is képes megjelenni a vasúti járművek piacán, a hazai innovációra építő IC+ kocsik közül három év alatt 20+70 darab készülhet el a Szolnokon megkezdett sorozatgyártásban.

Fónagy János, a Miniszterelnöki Kormányiroda nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkára köszöntőjében a magyar vasút történetének jelentősebb állomásairól beszélt, egyebek közt megemlítette, hogy 2010-ben az Orbán-kormány a korábban bezárt mellékvonalakból tízet újra indított. Kitért arra, hogy a 2013-ban elfogadott személyszállítási közlekedési törvényben a kötöttpályás közlekedés elsőbbséget kapott, megfelelő színvonalú, megbízható szolgáltatással pedig a vasút elnyeri az utasok bizalmát.

Fónagy János

A Magyar Államvasutak és társaságai biztosítják mintegy 37 ezer család megélhetését és több mint évi 1 millió személyszállító vonat továbbítását, a vasút lépésről lépésre fejlődik, korszerűsödik a hálózat, modern szerelvények szolgálják az utasok kényelmét – mondta Fónagy János államtitkár.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az ünnepségen elmondta, fontos feladat a vasút szerepének megtalálása a megváltozott világban, és hangsúlyozta, a vasútra a jövőben is szükség lesz a nagy mobilitási igény kielégítése miatt, és időszerűnek nevezte az egyes közösségi közlekedési ágak összehangolt működtetésének megteremtését.

Homolya Róbert

Az államtitkárok és az elnök-vezérigazgató beszéde után Jean-Pierre Loubinoux, a Vasutak Nemzetközi Szövetségének főigazgatója videoüzenetben köszöntötte az ünnepség résztvevőit, a jubileumot ünneplő magyar vasutat.