Könnyebben érhető el az autópálya

Elkészült a 83-as számú főút Győr–Pápa közötti szakasz kétszer két sávra fejlesztésének első üteme. 2017 augusztusában kezdődött meg a munka az M1 autópálya és a 83-as út csomópontjában. A beruházás célja az volt, hogy biztonságosabb és gyorsabb legyen a fel- és lehajtás Győrből az autópályára. Egy kilométer hosszon a meglévő, kétszer egy sávos útból kétszer két sávos út készült fizikai elválasztással. A keresztezésénél és a Mérföldkő utcánál található csomópontokat turbó körforgalomú csomóponttá építették át. Az M1 autópálya Mosonmagyaróvár felőli lehajtójában közvetlen ág épült ki Pápa felé. Az M1 autópálya hídja alatt a 83-as utat a kapacitás növelés érdekében kétszer két sávra szélesítették ki.

(fotók: NIF)

Az autópálya le- és felhajtó csomópontjaiban a két turbó körforgalom 2017 decemberében elkészült. A szakaszt koronaélen belül még karácsony előtt átadták a forgalomnak. Idén a Mérföldkő utcánál alakították ki a harmadik turbó körforgalmat, és bővítették fel kétszer két sávosra a főutat.

Az útépítés nem állt meg: jelenleg területvásárlás, kisajátítási folyamatok zajlanak. Az ősz folyamán kezdődik meg a kiviteli tervek készítése és a régészeti feltárások is elindulnak. A kivitelező kiválasztására vonatkozó ajánlattételi felhívás várhatóan 2019. év elején jelenik meg. A munkák sikeres eljárás és a szükséges forrás biztosítása esetén 2019. harmadik negyedévében indulhatnak el. A tervezett befejezés 2022. vége.

Kész a 62-es új elkerülő szakasza is

Szabadegyházánál a beruházás keretében új nyomvonalon, kétszer egy sávos, kilencven kilométer per órás tervezési sebességű lakóterületet elkerülő országos főút épült. A fejlesztés során az elkerülő úton három szintbeni és egy különszintű csomópontot alakítottak ki. A 62114. jelű, Szabadegyháza vasútállomáshoz vezető bekötő út találkozásánál, valamint az ipartelepi 1-es út kereszteződésénél új csomópont jött létre, a megépült új, teljes értékű balra kanyarodó sávval kialakított ipartelepi 2-es úti csomópont a jelenlegi 62-es főúton meglévő körforgalomhoz ad csatlakozást az ipartelep kiszolgálására.

A Pusztaszabolcs–Pécs vasútvonal és a meglévő iparvágány szintbeni keresztezése helyett egy 96,6 méter hosszú híd műtárgy épült, így a vasúti fővonali és iparvágányforgalom nem akadályozza a közúti forgalmat. Ugyanakkor a kerékpáros, gyalogos és egyéb közúti közlekedésnek a meglévő szintbeni átjáró is megmaradt. Továbbá a zajhatás csökkentésének érdekében összesen háromszáz méter zajárnyékoló fal épült.

A fejlesztések eredményeképpen javul a főúthálózat burkolat-állapot minősége, ami az elkerülő utakkal együtt egyenletesebb haladási sebességet tesz lehetővé. Gyorsabbá válik nagyobb városok elérhetősége a környező térségekből. Környezeti szempontból az elkerülő útszakasz megépítése jelentősen csökkenti a környezeti terhelést a belterületi szakaszon azáltal, hogy az átmenő forgalmat a településen kívül vezeti el.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!