– A lehető legtöbbet hozzuk ki a Chopinből a bővítésekkel – szögezte le Mariusz Szpikowski, a repülőteret üzemeltető Porty Lotnicze elnöke. A „lehető” azonban alapvetően a már meglévő földi infrastruktúra maximális kihasználását jelenti: egyelőre lekerült a napirendről a már sokat emlegettet, új, harmadik pálya építése. Egyrészt a város közelsége miatt nem lehetett volna biztosítani a megfelelő zajvédelmet, másrészt a hosszabb távú tervek között egy teljesen új, a Chopin-nel jelentsen nagyobb forgalmat bonyolítani képes varsói repülőtér építése szerepel (a roppant optimista 2027-es határidővel), így a harmadik „beton” költséges megépítését feleslegesnek ítélték. A Chopin forgalma valóban dinamikusan növekszik: míg 2011-ben „csak” 9,2 millió, addig 2018-ban már 17,8 millió utast fogadott, s ez a szám 2030-ra akár meg is duplázódhat.

Az új pálya nélkül is lesz elég munka: a Business Insider Polska értesülései szerint március és június között a rövidebb, 2800 méter hosszú 11/29-es irányú pályát zárják le. A rekonstrukciója mellett lesz idő egy új, nagy sebességű és több, hagyományos gurulóút építésére is. A munkásoknak sietniük kell: 2020-ban már a hosszabb, 3689 méteres 15/33-as pálya újjáépítése van betervezve.

A terminálépületek is megújulnak: a központi és északi részeken nagyobb, immár 52–65 méter közötti fesztávolságú gépek fogadására alkalmas múlókat építenek ki: ez az Airbus 330-as, Boeing 787-es és 777-es gépeket jelenti. A megjelent grafikák szerint egy időben akár tizennégy 787-es is állhat majd ezután egy időben a termináloknál. 2020 után pedig hasonló „nagyításon” esnek majd át a déli épületrész mólói is.

Érdemes megjegyezni, hogy a Porty Lotnicze a radomi repülőtéren is komoly fejlesztéseket folytat. A pályát 2500 méteresre hosszabbítják meg és egy új utasterminált is kap a Radom-Sadków repülőtér. Ezzel napi hetven keskenytörzsű gép kiszolgálására alkalmas kapacitás épül fel, amely évi 3 millió utas fogadását teszi lehetővé.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!