Elkészült a pálya rekonstrukciójával a MÁV a 80-as vonal Szerencs–Sátoraljaújhely részének (80c) Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti szakaszán, ezért a december 9-i országos vasúti menetrendváltástól újraindulhat a vonatforgalom a két állomás között, az utasoknak már nem kell pótlóbuszokkal utazni. A vasútvillamosítási és a kiegészítő rekonstrukciós munkák azonban még jövő nyárig folytatódnak.

A vasúti pálya teljes egészében megújult: 4,6 kilométer hosszan megemelték a földművet és pályaszintet, majd visszaépítették a felújított vágányokat. A vonalszakaszt a MÁV saját forrásból újította fel, összehangolva a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vállalkozója, a Vasútépítők Pályatervező, Kivitelező és Iparvágányfenntartó Kft. és a Vasútvillamosító Kft. (Vasútvill) konzorciuma által végzett egyéb fejlesztéseivel.

Elkészült a Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti pályaszakasz felújítása, továbbá Mezőzombor és Sárospatak között, valamint Sátoraljaújhely állomáson már kész a felsővezeték-rendszer. Joó Ferenc őszi felvételén a feloszlopozott, de még drótmentes sárospataki állomás látható

A MÁV 2017-ben Bodrogkeresztúr, Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak állomásokon elkészült a pályaépítési munkákkal. A forgalmat korszerű vágányok és váltók segítik, továbbá magasperonok állnak az utasok rendelkezésére, megfelelve az esélyegyenlőségi előírásoknak. Az állomások átalakításával elkészültek a biztosítóberendezési és távközlési rendszerek elhelyezéséhez szükséges technológiai helyiségek. Az új biztosítóberendezés telepítése, valamint a sátoraljaújhelyi forgalomirányítási központ kialakítása még folyamatban van. A tervek szerint halad a távközlési hálózat és az utastájékoztató rendszer kiépítése.

A felsővezeték-rendszer Mezőzombor és Sárospatak között, valamint Sátoraljaújhely állomáson már elkészült. A Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti nyíltvonali részen a felsővezetéket, a biztosítóberendezést és a távközlést a NIF Zrt. építteti ki. A pályaépítési munkákat követően jelenleg a felsővezeték-rendszer tartóoszlopait állítják, továbbá elkezdődött a vezetékhálózat szerelése is. A szerencsi villamos alállomás fejlesztése jövőre fejeződik be, amely a vonal energiaellátását biztosítja majd.

A Sárospatak–Sátoraljaújhely szakasz átadása után január közepétől újabb vágányzár lesz a további pályafelújítási munkák miatt. A menetrendi módosításokról a MÁV-Start tájékoztatási felületein és a sajtón keresztül, időben értesíteni fogja az utasokat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!