csik

 

 

 

Csonka ország csonka vasútvonala volt a zajtai – a szakasznak Szatmárnémetinél volt fővonali csatlakozása Trianon előtt, 1920 után teljesen szigetüzem lett. Akkoriban – akár bevalljuk, akár nem – a vasútnak más funkciója volt az ország életében, így a bezárás talán fel sem merült. 1926 január elsején meg is indult az új építésű Kocsord alsó–Fehérgyarmat vonalon a forgalom. Az összeköttetést egy rövid időre, Észak-Erdély visszacsatolásakor helyreállították ugyan, de a második világháború után Zajta újfent végállomássá vált. Aztán jött a „reform”, a ”racionalizálás” – nevezzük, ahogy akarjuk – és december 12-én elköszönhettünk a személyszállítástól, itt is.


Ha belegondolunk, hogy az előző menetrendben még közvetlen Zajta–Budapest vonat is közlekedett...

 

01-fehergyarmat-36146

A 36146 számú vonat indulóban Fehérgyarmatról

 

02-zajta

Zajta csodálatos felvételi épülete...

 

03-zajta

...előtte a 36141-es indul Fehérgyarmat felé

 

04-zajta

A „gyászjelentés” innen sem maradhat el

 

05-penyige

A kihalt Penyigén jár a Bz

 

06-fehergyarmat

Fehérgyarmatról indul az utolsó zajtai vonat, díszítés és búcsúzók nélkül...