csik

 

 

Berekfürdő végnapjai

A Karcag–Tiszafüred vasútvonal nem tartozik az izgalmas mellékvonalak közé. Lényegében egyenesen követi a Tisza folyásirányát dél felé annak keleti oldalán. A millennium évében, 1896-ban adták át a forgalomnak. Épületei a MÁV helyiérdekű szabványa szerint készültek, és forgalmát is a kezdetektől az állami vasút látta el. Egyetlen nagyobb közbülső települése Kunmadaras – ahol a hazánkban „ideiglenesen” állomásozó Vörös Hadsereg nagy katonai repülőtere és annak tároló bunkerei húzódnak a sínek túlsó oldalán –, de a többi község sem jelentéktelen. A pálya másik nevezetessége Pusztakettős, a csak nyári szezonban érintett megállóhely, amelynek lakója emlékparkot rendezett be vasúti járművekből, azok részeiből. A karcagiak helyi és Berekfürdőre irányuló személyforgalma jelentős volt. A jászsági város vonalából iparvágányok ágaznak ki üzemekhez.

 

4388-nagytamas
Karcag-Vásártér megállóhelyen szép állapotú, lakott V. osztályú HÉV-épület elé érkezik a 36927 számú délelőtti személyvonat

4403-nagytamas

A 36927 számú személyvonat motorja körüljár a Tiszavidéki Vasút impozáns állomásán. A csatlakozó záhonyi gyors már elporzott. A százötven éves épületen fekete lobogó… Török Ferenc időben forgatta le itt nagyszerű filmjének (Szezon) nyitójelenetét

 

1046-jobbagy_gergo

Az utolsó menet feldíszítése
(fotó: Jobbágy Gergő)

 

hamori

Méltó búcsú
(fotó: T. Hámori Ferenc)

 

A külön nem jelölt fényképek a szerző munkái.