csik

 

 

 

A földrajz adta lehetőségek kihasználását az is bizonyítja, hogy a Déli Vasút már 1860. július 1-jén átadta a vasútvonalat, amely a hálózatukat a Budapest–Bécs vonallal kötötte össze. Gazdasági szerepe szinte felbecsülhetetlen volt, ezt az is bizonyítja, hogy csak a személyforgalom „szünetel ideiglenesen”, teherforgalom számára megmarad a vonal. Igaz, a bányavidékekre vezető szárnyvonalakat (Mór–Pusztavám, Bodajk–Balinka) már rég bezárták, de Moha-Rakodónál még élénk forgalom zajlik. csak reménykedni tudunk, hogy ha máskor nem, a nyári idényben még láthatunk „ablakos” vonatokat errefelé.

 

Gyuricza Zsolt fényképei az utolsó üzemnap délutánján készültek.

 

01

Emléktábla a komáromi állomás falán

 

02

Indul a vonat Komáromból

 

03

Ászár-Keményítőgyár megállóhely

 

04

Kisbér eltűnt a vasúti térképről. 2007-ben a Tatabánya–Pápa, most a Komárom–Székesfehérvár vonalon szűnt meg a személyszállítás

 

05

Mór. Valaha, a pusztavámi vonal csatlakozása miatt komoly forgalmat bonyolított le

 

06

Mohán a mai napig élénk teherforgalmáról híres a vasútbarátok között, képünkön egy bérelt Kocúr áll a nyitott kocsik élén

 

07

Érkezés Székesfehérvárra

 

08

A fehérvári állomásépület díszletén boldog, a jövőbe tekintő vasutasok láthatók

 

09

Hirdetmény a személyforgalom megszűnéséről

 

10

Mint a gyászhírek a temető bejáratánál...

 

11-kis-pal_istvan

Kis-Pál István fényképe a valóban utolsó (személyszállító) vonatról készült ezen a vonalon