csik

 

 

A hatvanas években még fővonal volt Pécs–Szeged közötti rendszeres gyorsvonat-közlekedéssel, aztán következett a szép lassú leépülés. 1997-ben Pécsvárad és Palotabozsok között szűnt meg a személyforgalom, Palotabozsoktól Véméndig a teherszállítás még folyt egy ideig. 2003-ban zárták be a Palotabozsok–Bátaszék szakaszt, majd idén december 12-én üzemzárással a vonal utolsó maradékán is elbúcsúzhattunk az ablakos vonatoktól. Másik búcsúra is sor került, bár ennek a pontos dátuma még nem ismert: a MÁV szép apránként kivonja az MD motorvonatokat is a forgalomból. Pécs–Pécsvárad között az utolsó menetet az MDmot 2002 teljesítette.

 

Elsőként kommentár nélkül következzen Lukács Ernő pár felvétele a búcsúzó vonalról:

01-lukacs_erno

 

02-lukacs_erno

 

03-lukacs_erno

 

04-lukacs_erno

Pécsvárad, a szerelvény feldíszítése
(fotó: Lukács Ernő)

 

05-lukacs_erno

Elindul a vonat a szállingózó hóban
(Lukács Ernő felvétele)

 

06-komlosattila

A pécsváradi állomás egykori és „mai” személyzete a pécsi vasútállomáson, az utolsó pécsváradi vonat indulása előtt
(Komlós Attila felvétele)

 

07-komlosattila

Felkerül a koszorú a vezérkocsi elejére
(fotó: Komlós Attila)

 

08-komlosattila

Dr. Bíró Ferenc, Pécsvárad polgármestere tart megemlékezést a pécsi
vasútállomáson
(Komlós Attila felvétele)

 

09-komlosattila

Indulásra várva...
(fotó: Komlós Attila)

 

10-komlosattila

Emléklap a Pécs-Pécsvárad vasútvonal megszűnésének és az utolsó
vonatozásnak emlékére
(Komlós Attila felvétele)

 

11-komlosattila

Menetjegy az utolsó napra