A menetrendváltással új mozdonytípus áll be a Cseh Vasutak (České dráhy, ČD) flottájába: tíz többáramnemű (MS verzió) Siemens villanygépet bérelnek a jelentős Vectron-flottával rendelkező, osztrák European Locomotive Leasing (ELL) lízingcégtől. A csehek legújabb és legkorszerűbb mozdonyai a németországi presztízsjáratokon felül néhány chebi gyorsvonatot is visznek majd Prága és Ústí nad Labem között. A drezdai fordán öt gép fog forogni, Ústi nad Labembe pedig egy mozdonyra lesz szükség. A tíz Siemens-gép (193 289-298) a ČD színeit viseli majd magán, a mozdonyok matricázása jelenleg is zajlik.

A CD tíz Vectront bérel tíz évre a németországi nemzetközi járatokhoz. A 193 295-ös villanygép már meg is kapta a matricáit (fotó: railpage.net)

A ČD 2016 áprilisában írt ki először közbeszerzést tíz többáramnemű, nagysebességű, akár kétszáz kilométer per órás tempóra is képes villamos mozdony tízévnyi bérbe vételére. Az eredménytelen első kört követően a 2016 decemberében megjelent újabb tender sem hozott sikert. Idén februárban harmadszor is nekifutottak a negyvennyolc millió eurós projektnek, ezúttal már sikerrel. A habár a vasúttársaság a 380-as sorozatú Messerschmittek formájában rendelkezik többáramnemű és megfelelő sebességű mozdonnyal, a német közlekedési hatóságok nem engedélyezték a Škoda-villanygépek kétszázas tempóval való használatát, ezért a ČD-nek sürgősen mozdonyok után kellett néznie.

A CD új zászlóshajóira folyamatosan ragasztják fel a matricákat (fotó: AZD Praha)

A vasúttársasággal kapcsolatos, Magyarországot is érintő további hír, hogy a decemberi menetrendváltástól a Budapest és Prága közötti, már Metropolitan márkanevű EC-járatokat elsősorban 380-asok fogják húzni.  A 282-283 és a 279-278 járatpárt terv szerint 350-es Gorillák továbbítják, ha bírják még a kiképzést.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!