Ennek a kedvezménynek köszönhetően Norvégia az e-autózás vezető országává nőtte ki magát, itt a legnagyobb az elektromos meghajtású gépkocsik aránya. 2016-ban például az értékesített személygépkocsik 29 százaléka teljesen elektromos, vagy hibridhajtású volt. Vidgar Helgersen környezetvédelmi miniszter szerint az elektromos autók (ha a környezetet nem is) az útpályát ugyanúgy terhelik, mint belső égésű motorral hajtott társaik, ezért – főleg a nagyobb tömegű és a luxuskategóriájú e-autók esetén – indokolatlan a hatalmas kedvezmény.

A norvég közvélemény már csak „Tesla-adóként” emlegeti a tervezetet, a két tonnánál nehezebb járművek regisztrációs adó alóli felmentése a Tesla Model X kiskereskedelmi árát mintegy hetvenezer norvég koronával, azaz körülbelül 8500 dollárral emelné meg. A tárca arra is felhívta a figyelmet, hogy a kedvezményeket eredetileg a kis méretű, főleg hazai gyártású autókra vezették be, mintsem a külföldi luxusautókra. Emellett azzal is érvelnek, hogy számos kedvezmény, például az áfa elengedése benne marad a rendszerben – írja a portfolio.hu.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!