Az Ikarus 180-as az első sorozatban gyártott csuklós autóbusz, 1966 és 1973 között készültek. A háromtengelyes, önhordó karosszériájú busz Rába-MAN 2156 HM 6 U típusú 141 kilowatt teljesítményű dízelmotorral készült. A 16,5 méter hosszú botváltós kocsikból 279 érkezett a BKV-hoz, az utolsót 1980. január 20-án selejtezték. A BKV-nál egyedül az egykori GA 96-00-s rendszámú busz maradt fent, amely az elmúlt évtizedet főleg a szentendrei közlekedési múzeumban töltötte.

A buszra a kiállítás időszaka alatt a kelenföldi garázsban vigyáztak. Eredeti rendszáma ugyan fent van, de vizsgája nincs róla, így a busz próbarendszámmal közlekedett

Utunkat kezdjük a Bosnyák téren! A 180-asok legendás kocsik voltak a 7-es családon, igaz, hamar leváltották őket az automataváltós 280-asok

Óbudán sem volt ismeretlen a típus, az óbudai 18-as és 42-es busz (ma 218 és 134) is járt 180-assal. Felvételünk a Szentlélek téren készült

Bogdáni úton az új és a legújabb generáció között

Óbudáról hazafelé a Komjádi uszoda előtt (fotók: Huber Márton)

Hűvösvölgyben többször is járt a csuklós. Egy-egy fotó erejéig megfelelő tábla is kikerült a busz homlokára, noha a régi 56-os busz soha nem járt ezen a végállomáson (fotó: Papp Szabolcs)

Messziről lehetett hallani a váltófék, buszbarátoknak kedves „bubuzását”. A kocsi remekül bírta mind a két irányban az utat

A Szent János kórház előtt halad a csuklós

A Széll Kálmán térre érkezik a 180-as (fotók: Huber Márton)

A Széll Kálmán téri tárolón is volt egy kis idő fotózásra. A 12-es és a 84-es buszokon rendszeres látvány volt a csuklós (fotó: Papp Szabolcs)

A Batthyány utca felől érkezik a csuklós. A busz hátsó tengelye – hasonlóan az utód 280-ashoz – kormányzott

Az utolsó kiállítást a Batthyány téren rendezték, a busz indul haza Kelenföldre (fotók: Huber Márton)

Remekül lehetett a kék-ezüst csuklóst a Clark Ádám téren is fotózni

Gyöngyösi utca mögött járunk

Az 1-es buszon sem volt ismeretlen a típus

Hatalmas érdeklődés övezte az Ikarus 180-ast. Reméljük, hamarosan a buszágazatnál is elindulhat a nosztalgiaforgalom (fotók: Papp Szabolcs)