Vége az Eurowings hosszútávnak – vagy mégsem?

iho   ·   2019.06.29. 12:00
cim2

Néhány napja jelent meg először a hír arról, hogy a Lufthansa diszkont leányvállalata, az Eurowings felhagy a hosszú távú repülésekkel.

Portálunk már korábban is foglalkozott a cég nagy hatótávolságú hálózatával, amely nagyjából egyidőben alakult ki azzal, amikor az európai diszkontok egy része, például a Norwegian, elkezdett ebben a szegmensben gondolkodni. Az Eurowings eredeti feladata a Lufthansa ama Európán belüli hálózatának átvétele volt, amely nem a nagy Lufthansa-csomópontok valamelyikéről repül (például Frankfurt és München), de hasznos kiegészítésnek ígérkezett az elsősorban az üdülőhelyi forgalmat célzó hosszútáv, elsősorban Düsseldorf központtal, a (Lufthansától átvett) A 330-asokkal repülve.  A belföldi hálózaton használt, nagyrészt a A320-sokból és 319-esekből álló gépparkot a csődbe ment AirBerlintől vette át a cég.

A társaság most tíz szélestörzsűvel repüli az interkontinentális vonalakat

A hosszútáv változásairól szóló korábbi hírek szerint a társaságnak ezt a tevékenységét a Lufthansa-csoport hálózati társaságai, vagyis maga a Lufthansa, a Swiss és az Austrian veszi át, a flottáját az A320-as gépcsalád típusaival „standardizálják és modernizálják”. A mostani adatok szerint az Eurowings jelenleg tíz szélestörzsű, nagy hatótávolságú gépet üzemeltet, kilenc A330-ast és egy négyhajtóműves A340-est.

Szerkesztőségünk további részletekről érdeklődött a Lufthansa-csoportnál, és a fentiektől némileg eltérő tájékoztatást kapott az Eurowings sajtóosztályától. Eszerint az Eurowings hosszú vonalait a társaság továbbra is az Eurowings brand alatt tartja fenn, a vonalak gazdaságos üzemeltetését viszont a Lufthansa veszi át, csakúgy, mint a Brussels Airlines esetében. Vagyis a változás „a színfalak mögött” történik, az utasoknak nem lesz látható.

A flottafejlesztés fókuszában továbbra is az A320-as gépcsalád

Az átalakítás a Lufthansa erejét – globális eladások, ráhordás – kombinálja az Eurowings erősségével – a költségstruktúrával, vagyis hogy a társaság olcsón működtethető infrastruktúrával dolgozik, hangzik a levél. Ebből az is következhet, bár ezügyben konkrétumot nem említ a cég levele, hogy tehát az Eurowings/Lufthansa eme brand égisze alatt továbbra is diszkont tarifákat alkalmaz majd.  Az sem változik, hogy az Eurowings interkontinentális hálózatának továbbra is Düsseldorf marad a központja.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek