A szerelvény Syke állomásán halad át (Bärbel Räsch felvételei)

Ez a hétvége errefelé normális hosszúságú volt, ellentétben azzal a szerelvénnyel, mely a DbZ 42798-as számot viselte, és hossza a Semmeringről visszaguruló tolómozdony-csordákkal vetekedett. A menet Mönchengladbachból indult és a dániai Padborg volt a célja. A szerelvényben nyolc Vectron-mozdony futott, melyeket a Hectorrail-vasúttársaság Norvégiában és Svédországban kíván üzemeltetni.

A Hectorrail előzetesen csak öt mozdonyr rendelt a Siemenstől, de 2017 elején érvényesítette a további tizenöt gép leszállítására vonatkozó opciót is. A RailAdventure-vasúttársaság 111-ese március tizenhatodikán továbbította a 243-as sorozatból a 001, 109-112-es számú gépeket a müncheni gyárból Mönchengladbachba, ahol a korábban a Wegberg-wildenrathi Siemens.tesztközpontba vitt 106, 107, 108-as mozdonyok társultak a szállítmányhoz.

Innen némi késéssel indult útnak a szerelvény északi irányban, Padborba éjszaka értek, majd vasárnap folytatódott a menet Svédország felé. Érdekesség, hogy a 111-es egységmozdonyokat eredetileg a mozdonyvontatású S-Bahn-szerelvények kiszolgálására építették, de miután kiderült, hogy konstrukciójuk éppen az ezzel járó indulás-megállásra kevéssé alkalmas, fokozatosan kerültek át a hosszútávú szolgálatba. Így kerülhetett sor erre a különös menetre is.

Útban Hamburg felé...

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!