Több mint négy éve már, hogy Debrecen autóbusz-közlekedését is a DKV biztosítja – vegyes eredményekkel: a járműpark ugyan itt a legfiatalabb és a legkorszerűbb, a cég viszont évről évre egyre több veszteséget termel, az utasoknak pedig áremeléssel, zsúfoltsággal, ritkításokkal kellett szembesülniük.

Cora-járat a boldog békeidőkben. Kezdetben egy busz közlekedett egy, majd kettő, végül három három vonalon, mindegyik ilyen felmatricázott, elővárosi kivitelű MAN SL 223 járt

A Hajdú Volánnak – mintegy 60 évnyi szolgálat után – csupán az egyik hipermarketet kiszolgáló ingyenes buszjáratok üzemeltetése maradt, ám a városvezetés az utóbbi időben ezt is megnehezítette, mégpedig úgy, hogy a különjáratokra „sarcot” vetett ki, magyarán az üzemeltetőknek 300 forint plusz áfát kellett fizetni megállónként.

Köztudott az is, hogy az előnytelen szerződéskötés miatt az INTER TAN-KER buszainak minden évben le kell futni egy meghatározott kilométert, ami viszont a ritkítások miatt egyre nehezebb, így csúcsidőn kívül és hétvégén szinte mindig autóbuszok közlekednek a trolibuszvonalakon is, de – a korábban ritkaságszámba menő – villamospótlással is egyre gyakrabban találkozhatnak a debreceniek.

A szolgáltatóváltás után két Solaris Urbino 12 került a vonalra

A problémát némileg orvosolandó, tizenöt szóló busz hamarosan a fővárosba kerül, viszont úgy néz ki, hogy a cégnek még így is maradt fölös kapacitása, talán emiatt 2014. január 1-jétől a két Auchan-járatot is a DKV közlekedteti, amelyek – a korábbiakhoz hasonlóan – továbbra is ingyenesen utazhatnak az áruház vásárlói. A Hajdú Volán pedig immár teljes egészében eltűnt Debrecen helyi közlekedéséből.

2014. január 1-jétől a két Auchan-járatot is a DKV közlekedteti Alfa Civis 12 típusú buszokkal<br>(fotó: Kovács Barnabás)

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!