A Solaris által gyártott, akkumulátoros hajtású buszok töltése ugyanazokon a Siemens töltőállomásokon történik majd, mint amelyek a 2014 végétől Hamburgban üzemelő, beépülő modulos hibrid Volvo buszoknak is biztosítják az elektromos energiát. Ez az első eset a világon, ahol az elektromos buszok töltésére használt infrastruktúra biztosítja a különböző gyártóktól származó járművek együttműködő képességét, átjárhatóságát.

A két töltőterminál mindegyikének 300 kW a kapacitása és mindkét terminál két töltőállomással rendelkezik. Az állomások elegendő energiát szolgáltatnak a buszoknak ahhoz, hogy egy teljes napon át végállomástól végállomásig közlekedjenek a 109-es vonalon. A töltési művelet csak körülbelül hat percet vesz igénybe. A töltőállomások Hamburg belvárosának központi autóbusz pályaudvarán (ZOB) és Alsterdorf-ban találhatók.

(fotó: Hochbahn)

A töltési folyamat megfelel az IEC 61851 és ISO 15118 nemzetközi nyílt szabványok előírásainak, amelyek alapján az elektromos buszok töltőrendszereit meg kell valósítani. A nyílt szabványok lehetővé teszik, hogy különböző gyártók járművei ugyanazt a töltőrendszert használják. Ezzel a megoldással az üzemeltető cégek a töltési infrastruktúrától függetlenül választhatják ki az elektromos buszokat, egyúttal biztosítva van a buszok együttműködő képessége is.

A Solaris három, akkumulátoros hajtású busza a Siemens fedélzeti töltőrendszerével van felszerelve, amelyet a gyorstöltésű állomásokhoz terveztek. Az, hogy mind a fedélzeti berendezést, mind pedig a töltési infrastruktúrát egy szállítótól szerezték be, nemcsak az átjárhatóságot teszi lehetővé, hanem a rendszerek optimális összehangolását is megteremti a nemzetközi nyílt szabványok alapján.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!