A tegnapi Magyar Közlönyben megjelentek szerint tovább frissülhet a budapesti közforgalmú közlekedés járműállománya. Az új IKOP-projekt neve: „Budapesti trolibusz járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés”. A helyesírásilag némiképpen hibás elnevezés 10 milliárd 200 millió forintos támogatási összeget jelent, amelyből Budapest további Škoda-Solaris típusú, alacsonypadlós trolibuszokat szerezhet be, a jelenlegi tervek szerint huszonkilenc szóló, és harmincegy csuklós kocsit.

Folytatódik a villamosbeszerzés is, ennek második ütemében a tervek szerint öt hosszú (55,9 méteres) és huszonegy rövid (34 méteres) CAF villamos érkezne Budapestre. Ebből a mennyiségből tovább folytatódik az 1-es villamosvonalon a Tatra szerelvények lecserélése CAF-okra, de jut belőlük az 50-es és a hűvösvölgyi villamosvonalra is.

Ahogy a MÁV-Startnál a Flirtek gyűlnek szép számmal, ugyanilyen impozáns a budapesti járműflotta növekedése is: a tervek megvalósulása esetén a Solaris trolikból kilencvenhat, a CAF villamosokból pedig hetvenhárom fog közlekedni a fővárosban. A flotta növekedésének így sincsen még vége, hiszen az 2013-ban kiírt közbeszerzés összesen százhuszonnégy lehívható villamost tartalmaz, ennek a most megjelent pályázat alapján is csak kicsivel több, mint a fele lesz Budapesten.

Ilyen trolik jönnek még, szám szerint harmincegy

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!