Vissza a gyökerekhez

iho/közút   ·   2016.06.24. 08:45
CredoEconell10_fooldal

A fiatalabb generációból talán kevesen tudják, hogy a győri cég bizony midikkel kezdte a buszgyártást az előző évezred végén; városi távolsági (különjárati) változat is létezett, ám gyorsan belátták, a normál méretű járművekkel sokkal nagyobb sikereket lehet elérni, így a 10 méter alatti „csöppségek” hamar kikoptak a kínálatukból, a 11 és főleg a 12 méteres buszokkal váltak országszerte ismertté.

A Credo Econell 10 látványterve (fotó: Kravtex)

2009-ben mutatták be a „várba várt midi” szlogennel elhíresült BN 9,5-t, amivel elsősorban a fővárost kívánta meghódítani a Kravtex, a BKV viszont régóta rövidebb buszokat szeretett volna, ezért a győrieknek esélyük sem volt. Néhány Volánnál viszont igény mutatkozott az ilyen kisebb fogyasztású, olcsóbban fenntartható buszokra, hiszen sok helyen vannak olyan vonalak, ahová még egy Ikarus 260 is sok, így az EN 9,5 sorozatgyártása mégis beindulhatott; a Kapos és a Borsod Volán vásárolt belőle néhány darabot, a prototípus pedig a Szabolcs Volánhoz került. A modell ennek ellenére tiszavirág életűnek bizony, hiszen a Volánoknak a buszbeszerzések államilag le lettek tiltva, időközben pedig szigorodtak a környezetvédelmi normák is, amelyeknek a BN/EN 9,5 az Euro V-ös vagy EEV-s motorjával már nem felelt meg, de a Kravtex egyébként is kivezette a régi típusokat a kínálatából.

Idén tavasszal mutatkozott be az Optinell 10, amely hosszú idő után az első (és ez idáig egyetlen) távolsági midi a hazai piacon, hamarosan pedig megjelenik az Econell 10, a városi, elővárosi, helyközi változat is. A Kravtex így visszatér oda, ahonnan 17 éve elindult, de természetesen a 12 méteres buszok is megmaradnak a kínálatban, sőt nyújtózkodni is szeretnének, hiszen tervbe vannak véve a 12,7 méter hosszú változatok is, érdekesség, hogy szintén „kis keréken”. Már csak vevők kellenének...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek