A most kiszivárgott információk alapján így az eredeti A320-asokat, majd a továbbfejlesztett, jelenleg is gyártott A320neo-kat nem követi majd a még jobban átszabott A320 neo-plus.

Az eredeti elképzelések szerint a Boeing leendő 797-esére adtak volna ideiglenesnek szánt választ a jól bevált 320-asok és 321-esek még hatékonyabbá tett és hosszabb törzsű, azaz nagyobb befogadó-képességű változatával, amíg az Airbus is kifejleszti a saját új generációs, keskeny törzsű típusát. Az európai repülőgépgyártó óriás ugyanis attól tartott, hogy ha a Boeing egyedül marad a szintén teljesen új tervezésű, vélhetően alapvetően kompozit elemekből épített 797-essel, akkor komoly piacvesztést szenvedhetnek el.

A hírügynökségnek nyilatkozó források szerint éppen a 320neo-család sikere miatt nem maradt erőforrás az új tervek elkészítésére. A gyártás felpörgetésére és menedzselésére ugyanis a cégnek rengeteg mérnökre és anyagi-technikai erőforrásra van szükség. Különösen érvényes ez a hajtóművek területére, ahol a Pratt & Whitney PurePower PW1100G-JM rengeteg problémával küzd. A légitársaságoktól érkező reklamációk miatt február elején az Airbus le is állította a már elkészült és a PurePowerrel felszerelt neók átadását a megrendelőknek.

Az Airbus hivatalosan nem kívánta kommentálni a Reuters értesüléseit.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!