A vasúti határátmenetet április 22-én, ünnepélyes keretek között adták át a forgalomnak a kambodzsai és a thai miniszterelnök jelenlétében, noha a határon fekvő Poipet városa és a thai vasúthálózat Aranyaphrathet állomása közötti hat kilométeres szakasz újjáépítésével már tavaly elkészültek. Az eseményen aláírták a nemzetközi vasúti szolgáltatások működését szabályozó megállapodást is, melynek értelmében a nemzetközi személyszállítást a thai vasút négyrészes, 320 fő kapacitású, Hitachi gyártmányú dízel motorvonatával fogják lebonyolítani. A motorvonatot a kambodzsai szakaszon a Kambodzsai Királyi Vasút mozdonyvezetői fogják vezetni, akik a közelmúltban részesültek az ehhez szükséges oktatásban.

A thai vasút négyrészes dízelmotorvonatával fogják a forgalmat fenntartani

A két ország közötti vasúti közlekedés 1942-ben indult meg, ám alig harmincévnyi működés után, a kambodzsai-vietnámi háború alatt súlyos károk érték a vonalat, melynek következtében a thai határ és Sisophon közötti 48 kilométeres szakaszon 1973-ban megszűnt a közlekedés. A Kambodzsai Királyság 2009-ben kezdte el újjáépíteni az ország vasúthálózatát, az elmúlt tíz évben több mint kétszáz kilométernyi pályán indult újra a vasúti közlekedés, tudósított a Railway Gazette.

A vasút újjáépítésének fázisai Kambodzsában

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!