Zenei híd két ország között

MTI/iho   ·   2017.09.29. 08:56

Együttműködési paktumot írt alá a MÁV Szimfonikus Zenekar és a dél-koreai vasúttársaság szimfonikus zenekara, a Korail Symphony Orchestra. A MÁV Szimfonikus Zenekar volt eddig a világ egyetlen komolyzenei társasága, amelyet vasúttársaság működtetett. Fenyő Gábor, a MÁV Szimfonikusok Zenekari Alapítvány Kuratóriumának elnöke elmondta, nagy öröm nekik, hogy most már ketten vannak a koreai vasút zenekarával. Ráadásul a két együttes barátságával párhuzamosan kapcsolat létesül a két vasúttársaság között is.

Felidézte, hogy a MÁV Szimfonikus Zenekart 1945-ben a második világháború végnapjaiban alapította Varga László, a MÁV Magyar Államvasutak Zrt. akkori elnök-vezérigazgatója azzal a céllal, hogy a vasút „kultúrát is szállítson”. Úgy gondolta, egy országjáró zenekar sokat tehet azért, hogy a háború okozta sebeket gyógyítsa. Speciális vasúti kocsikban hálófülkéket alakítottak ki a zenészek számára, egy másik vagonban pedig a hangszereket helyezték el.

 1947., Kultúrvonat: turnéra indul a MÁV Szimfonikus Zenekar. A kép forrása: 1956-os intézet közalapítvány fotóadatbázisa (fotó: QuaBLA-hírlevél)

Szőke Tibor, az első vezető karmester szimfonikus társulatot formált elsősorban amatőr zenészekből, majd több magasan képzett muzsikust csatlakozott a társulathoz. Az elmúlt 72 év alatt a zenekar az ország egyik legismertebb művészegyüttesévé vált, és Európa legtöbb országa mellett Japánban, Kínában, a Közel-Keleten, Dél-Amerikában és a Koreai Köztársaságban is fellépett.

Csa Gjong-Szu, a koreai vasúttársaság kommunikációs igazgatója, a szimfonikus zenekar vezetője elmondta, hogy a koreai együttesbe önkéntes alapon jelentkezhetnek az ország egész területéről az amatőr művészek.

Hogy mit tud a Korail Symphony Orchestra? Például ezt:

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek