Egy-egy különleges teherkocsi érkezése mindig izgalmas látvány a fotósoknak, vasútbarátoknak. A zentai állomásra befutott rakomány végcélja a magyarkanizsai csempegyár volt, a Szlovéniában, Sežanában feladott présgép a Nova Gorica–Jesenice–Dobova–Savski Marof–Tovarnik–Šid–Szabadka útvonalon érkezett. Innen közúton, trélerre rakva jut el a gép a megrendelőhöz.

Présgép érkezik Zentára a süllyesztett rakfelületű kocsin. A képre kattintva galéria nyílik (Tripolszki Dalibor felvételei)

Az óriás és a törpe: a szerb tehervasút 644-es Spankája (nem minden GM-licenc „Kennedy”, a spanyolországi Macosa is gyártott jugoszláv exportra hasonló gépeket) egy tehervonat tartálykocsijai elé sorozva érdekes kisdízelt hozott Zentára. A 711 738-as (cseh) pályaszámú, háromtengelyes gépet Nagybecskereken javították az ottani műhelyben, a végcélja Újvidék olajfinomítója.

Az újvidéki olajfinomító kisdízele útban állomáshelye felé

A 711-es sorozatot a hatvanas évek elején, több üzemben gyártott T334.1-es (új számozás szerint 710-es) mozdonyokból alakították át, jelen dízel-hidraulikus mozdonyt a prágai On-Track korszerűsítette 2003-ban. A mozdony nem kapott szerbiai pályaszámot, tulajdonosa a Gazprom újvidéki üzeme.

Az alábbi videó a présgép érkezéséről készült:

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!