Blog / szarnyak es gondolatok

Blog / szarnyak es gondolatok

Karácsony a reptéren: nem álom, valóság

Zerkowitz István

2015.12.24 12:00
Karácsony a reptéren: nem álom, valóság
A hangárok előtt ott áll szinte az egész Malév-flotta, szokatlanul csendesen, a hidegben szinte összehúzva magukat, és a messzi, pálmafás, napsütéses tájakról álmodoztak... tovább»
Légi járatok titkai – 4. rész: Az a fránya résidő! – videókkal
Várakozás a reptéren, vagy várakozás a levegőben? London furcsasága: miért teker a gép a királynő palotája fölött? tovább»
Légi járatok titkai – 3. rész: Amikor a gép csak áll és vár…
Ha csikorog a padló alattunk, még rakodnak. Ha a görögöknél kevés volt az irányító, Skandináviában három-négy órás késés volt várható.
tovább»
Légi járatok titkai – 2. rész: Amiért fizetünk, amiért nem
A „paprikás csirkés” korszak vége. Jegyvásárlás közvetítők nélkül? Fapados rémtörténetek, szűkös hagyományos valóság. tovább»
Légi járatok titkai – 1. rész: Ami egy késés mögött lehet
Miért nincs tartalék gép? A menetrend borulásának anatómiája. Meddig csökkenthető a fordulóidő? Jegyárrejtélyek. tovább»

Új Malév? Mit kell hozzá elfelejteni?

Zerkowitz István

2015.04.23 11:15
Új Malév? Mit kell hozzá elfelejteni?
Szavak, mint nemzeti, vagy kérdések, hogy hol adózik, vagy elvárások, hogy a bázisa csak Ferihegyen lehet. tovább»

Repülésbiztonság – amire ritkán gondolunk

Zerkowitz István

2015.03.31 16:15
Repülésbiztonság – amire ritkán gondolunk
A biztonság szintje nem változik, mégis több a baleset, mert hatalmasat nőtt a forgalom. Nincs mese, a biztonság szintjét emelni kell. tovább»

Az irányítás és a Malév

Zerkowitz István

2014.05.03 18:45
Az irányítás és a Malév
Semlegesség és a légitársaság mint munkáltató. „Bandi bácsi, kéne két gép...” tovább»

Csináljunk légitársaságot – miből is?

Zerkowitz István

2014.03.23 11:15
Csináljunk légitársaságot – miből is?
Nem nemzeti szimbólum hanem vállalkozás, hogy nyereséget termeljen. Na jó, legalább ne termeljen veszteséget! Legalább hosszabb távon ne... tovább»

Tanulságos történetek 2. Holland harcok: KLM, Fokker

Zerkowitz István

2013.12.09 07:30
Tanulságos történetek 2. Holland harcok: KLM, Fokker
Rossz döntések, rossz partnerek. Konszenzusos döntések kontra tekintélyelvűség. Királyi-e még a légitársaság? tovább»
Tanulságos történetek 1.: Sabena-sztori és a Brussels
Birodalmi hálózat birodalom nélkül. A Swissair átterelő hadműveletei és a diszkontok szorítása. A 13 pontos b-betű. tovább»

LCC-k, hagyományosok, Sólyom... siker vagy kudarc

Zerkowitz István

2013.11.17 09:00
LCC-k, hagyományosok, Sólyom... siker vagy kudarc
A Sólyom-történet tanulságai. Skandináv példák. Freddie Laker mosolya a felhők mögül. tovább»

Jelek a magasból 2.: transzponder-turbó

Zerkowitz István

2013.11.07 11:00
Jelek a magasból 2.: transzponder-turbó
Pár telefon Dallasba, Atlantába, Minneapolisba és Chicagóba: az American, a Delta, a Northwest és a United be is tartotta az ígéretét. tovább»

Jelek a magasból 1.: radarokról, transzponderekről

Zerkowitz István

2013.11.06 11:00
Jelek a magasból 1.: radarokról, transzponderekről
Mode S és ADS-B – nem csak műszakiaknak! Jel és válaszjel, meg amit az irányító tudhat a forgalomról.
tovább»

Hub kontra pont, hagyományosok kontra LCC-k

Zerkowitz István

2013.09.01 15:02
Hub kontra pont, hagyományosok kontra LCC-k
Verseny az utasért a szendvicsen túl: wi-fi, szorakoztató rendszer, ülések. A kihívásokra más az amerikai és az európai válasz. tovább»

Próbálom szeretni ezt a Sólymot...

Zerkowitz István

2013.08.02 09:00
Próbálom szeretni ezt a Sólymot...
Önköltséges kormányszállítás: a cég, amely önként lemond nyeresége egy részéről. tovább»
Pillantás a jövőbe: milyen repülőgép kell a piacnak?
Csökken a kereslet az óriás utasszállítók iránt, lassan az irányítás is rákényszerül a hatékonyabb működésre.
tovább»

Repülésbiztonság: pilóta nélkül?

Zerkowitz István

2013.07.14 09:00
Repülésbiztonság: pilóta nélkül?
A balesetek aránya nem emelkedik, mégis sűrűsödhetnek az események, ha a forgalom közben a többszörösére nő. tovább»

Sólyom vagy veréb?

Zerkowitz István

2013.07.09 16:30
Sólyom vagy veréb?
Ha egy légitársaság ott tud gazdaságos lenni, ahol más légitársaság nem, van remény a sikerre. De a politikai dimenziót kerülni kell. tovább»

Nemzeti légitársaság vagy repülési kultúra?

Zerkowitz István

2013.07.05 12:00
Nemzeti légitársaság vagy repülési kultúra?
Lehet, hogy soha többé nem lesz új Malév, de lehetne fejlett magyar beszállítói ipar, alkatrészgyártás.
tovább»