Rendezés:

2011.04.21 16:00

Ismét bővült az archív képeknek helyt adó Fortepan archívum. Városi közlekedés mellett igazi nagyvasúti különlegességek is felkerültek. Csemegézzünk a közlekedési újdonságok között!

2011.04.17 11:00

megkezdett Nyitott kapuk elnevezésű buszos rendezvény járműveinek a bemutatását. A különleges távolsági és helyközi Ikarusok után ezúttal főleg a városi járművekkel ismerkedhetünk meg.

2011.04.10 10:00

A termelésének csúcspontján lévő Ikarus 1984-ben egy látványos kiállítással mutatta be a gyár teljes termékpalettáját. Ekkor a legkülönlegesebb járműveket is megtekinthették. Nézzük meg most mi is!

2011.03.20 12:00

sorozatunkat. Ezúttal a csuklós sorozat, a 435-ös következik. A prototípus kocsik első példányai a szóló társaikkal egy időben készültek el,  ismerkedjünk meg az első Ikarus 435-ösök történetével!

2011.03.15 14:30

tanulmánykocsik közül kiválasztották a jövő lehetséges alapmodelljét, a gyár kilenc prototípust gyártott a különféle üzemeltetők igényeit figyelembe véve. Ismerkedjünk meg ezekkel a kocsikkal!

2011.03.13 11:00

Az Ikarus 200-as család leváltására fejlesztették ki a városi 400-as típuscsaládot, a sors furcsa fintoraként viszont végül előbb fejezték be gyártásukat, mint az elődökét. Ismerkedjünk meg a család megszületésének körülményeivel és történetükkel!

2011.02.09 15:00

Ismét frissült a Fortepan archívum, immáron több mint nyolcezer archív kép található a gyűjteményben, amely továbbra is ingyenesen és szabadon böngészhető. Lássunk néhány frissen felkerült buszfotót!

2011.01.09 12:00

Egerben állt forgalomba a legújabb fejlesztésű Ikarus V134 típusú autóbusz, amelybe a legkorszerűbb ZF Ecolife típusú automata váltót szerelték. Ennek kapcsán tekintsük át, hogy a bezárt, leépített gyár miként tudott főnixmadárként megújulni!

2010.11.08 17:00

Napjainkban volt fél évszázada, hogy az első csuklós autóbusz megjelent a hazai utakon. Ismerkedjünk meg a csuklósok megszületésének körülményeivel, valamint a fővárosi csuklósok történetével!

2010.08.02 14:00

Látványos felvonulással ünnepelték nemrég Németországban a Chemnitz és Penig városa között száz éve megindult autóbuszvonalat. A megemlékezésen főszerepet játszottak a német veterán Ikarus buszok, olyan kocsik, amik itthon még bőven forgalomban lennének.

2010.06.23 16:00
A régi legendás villamosviszonylatok mellett volt  néhány buszjárat is, amelyeket ma már hírből sem ismerünk, pedig egykoron fontos szerepet játszottak a főváros közlekedésében. Archív képek segítségével idézzük fel ezeket a járatokat!

2010.05.21 06:00
A Dél-európai szigetország igen különleges buszparkkal rendelkezik, a nem ritkán ötven éves autóbusz-matuzsálemek Málta egyik fő látványosságának számítanak.

2010.04.29 14:00
Ferihegyi sorozatunk korábbi részeiben megismerhették a repülőtér kötelékébe tartozó Ikarus autóbuszokat, amelyekkel egészen a repülőgépig is eljuthattunk. A befejező részben a különjárati és üzemi autóbuszokat nézzük meg.

2010.04.13 12:00
Különleges kísérlet
Az Ikarus ferihegyi szereplését bemutató sorozatunk előző részében megnéztük, milyen buszokkal utazhattak az utasok a repülőtérre. Most egy érdekes kísérletnek lehetünk tanúi, amelyben a busz az utasok szállítása mellett a csomagok továbbításában is részt vett. Ismerkedjünk meg a PALT rendszerrel!

2010.04.11 10:00
Munkaképes hetvenes

Egy járat, amelyet a nagykörúti és a Podmaniczky–Izabella utcai forgalom növekedése hozott létre. Egy járat, amelyen az évek folyamán szinte mindegyik szóló és csuklós jármű előfordult.

2010.04.04 13:00
Ikarusok Ferihegy kötelékében
előző részében megnéztük, hogy milyen járművekkel lehetett korábban kijutni a repülőtérre. Most tekintsük át, hogy a terminál és a repülőgép között milyen buszokkal utazhattunk!

2010.03.15 14:00
Ikarusok Pozsonyban

Sokáig a helyi közlekedés gerincét jelentették a szlovák fővárosban az Ikarus buszai, azonban egy nemrég lezárult tendert követően úgy tűnik, hamarosan búcsút inthetünk az ottani Ikarusoknak is. Ennek kapcsán tekintsük át a típus pozsonyi történetét!

2010.02.23 16:00
Esélyegyenlő magyarok német földön
A legendás Ikarus gyár autóbuszainak németországi pályafutását már több cikkben bemutattuk. Sorozatunk következő részében az alacsonypadlósokkal foglalkozunk.

2010.02.02 06:00
Újra Budapesten
Nemrég állt forgalomba Budapesten a BKV első kívül-belül felújított 412-ese, amely igen tetszetősre sikerült. Ismerkedjünk meg a busszal, de előtte nézzük meg az Ikarus alacsonypadlós típusának a történetét!