Repülés
Rendezés:

Repülés

2016.04.24 13:45
A Naprepülő legyőzte a Csendes-óceánt – videó!
4500 kilométer, 62 óra leszállás nélkül a víz, majd a Golden Gate fölött. Következik Amerika, majd a másik óceán átrepülése. tovább»

Repülés

2016.04.22 08:45
A Naprepülő ismét az óceán fölött!
Szunyókálás majd szélcsend: start Hawaii-n. Az átkelés 62 óra lesz, a Solar Impulse 2 napelemei energiájával repül Kaliforniáig. tovább»

Repülés

2016.04.19 19:20
Magnus: elektromosan!
Fusion után eFusion: a gép most mutatkozik be Friedrichshafenben. tovább»

Repülés

2016.04.01 11:15
A Naprepülő újabb nagy út előtt: tesztrepülések Hawaiin

A majdnem-katasztrófa után most már bírják az akkuk. Piccardé a következő szakasz, át a Csendes-óceánon, üzemanyag nélkül.

tovább»

Repülés

2016.03.28 08:45
Szuperszonikus szupergép, jövőre kicsinyített prototípus?
Valahol a Concorde és az Aerion business jet között: negyven utas és nagy hatótávolság, a most elérhető technológiával.
tovább»

Repülés

2016.03.08 11:15
Szuperszonikus, csendes: új NASA-program!
A következő X-plane nem átépített, hanem teljesen új konstrukció lesz. Hangsebesség feletti polgári repülés, korlátozások nélkül? tovább»

Repülés

2016.02.03 16:15
easyJet: csendes gurulás, hibrid meghajtással!
Járatonként átlag húsz perc mozgás a földön. Az se baj, ha a gép a reptéri vontató nélkül is eljön az állóhelytől... tovább»

Repülés

2016.01.10 08:45
Lehet egy hajtóművel több?
Hat tonna plusz, meg a légellenállás. De olcsóbb és gyorsabb így egyben átrepültetni. Az utasoknak külön élvezet... tovább»

Repülés

2015.12.12 13:45
A Lufthansáé lesz az első neo! (Nem a Qataré...)
Háromperces ügy: Al Baker nem fogad el korlátozást, Spohr már januárban járatná a gépet Hamburg és Frankfurt között. tovább»

Repülés

2015.11.29 08:45
A világ legnagyobbja ismét repült, még a hangárban
Léghajó, merevszárnyú repülőgép, helikopter egyszerre. Akár huszonegy nap egyfolytában a levegőben! A US Armytól a civil hasznosításig.
tovább»

Repülés

2015.11.22 13:45
Harcra készen: típusengedély a LEAP-1A-nak
Napokon belül az A320neo is típusengedélyt kap, először a konkurens hajtóművel. A LEAP nagyon megbízhatónak bizonyult.
tovább»

Repülés

2015.11.03 16:15
Billenőrotoros baleset: túléli-e az AW609?
Több évtizedes fejlesztés: mi lesz a katasztrófa után? Tiltrotorosok dilemmái: gyorsaság kontra bonyolult és drága szerkezet. tovább»

Repülés

2015.09.22 11:15
Autó-repülő, repülő autó: újabb merész tervek!
Toyota: szárnyak a terőre! De többet nem tudni még. Terrafugia: a már repülő Transition után billenőrotoros hibrid. tovább»

Repülés

2015.08.07 11:15
Hiperszonikus Airbus-álom és a realitások
Háromféle hajtómű, túl nagy, túl bonyolult. Szabadalomnak jó, gépnek kevésbé, de legalább gondolkodunk róla. tovább»

Repülés

2015.07.26 13:45
Kész a Perlan 2, motor nélkül a sztratoszférába!
Jövőre harminc kilométer, majd még háromezer méterrel magasabbra, ahol nemhogy a madár se jár, de még a Blackbird sem repült. tovább»

Repülés

2015.07.16 08:45
Katasztrófa lehetett volna? A Naprepülő áprilisig földön marad
Eddig nem ismert részletek az óceánrepülésről: start Japánból teszt nélkül, robotpilóta-hiba, túlmelegedett akkumulátorok, kimerült pilóta.
tovább»

Repülés

2015.07.14 11:15
Elektromos feszültség a La Manche fölött!
Melyik gép repülte át a Csatornát először árammeghajtással? Az Airbus E-Fan, a Cri Cri vagy a Solar Challenger 34 éve?
tovább»

Repülés

2015.07.12 08:45
Tankerek az égen – utasszállítóknak?
Kisebb gépekkel hosszabb vonalakon. A tanker tölt hátulról-alulról, az utasszállító csak repül tovább... tovább»

Repülés

2015.07.10 13:45
Elektromos csatornarepülés – és a gép, amely nem szállhatott fel
Sikeres és zavartalan volt az átkelés, az E-Fan bizonyíthatott. A Pipistrel gépéből viszont ki kellett szerelni a motort... tovább»

Repülés

2015.07.08 13:45
Át a Csatornán – elektromos repülőgéppel!
Az Airbus E-Fan kétmotoros, kétszemélyes gépecske, de előfutára lehet a jövő hibrid utasszállítóinak. tovább»