Börcs László a QuaBLA hírlevelében számolt be a vadonatúj kékségekről.

A Fuggerth reneszánsza III.

Poggyászteres kocsi

„Az ötödik, és a hatodik korszak kedvelőinek készítettük, az ország hálózatán közlekedő poggyászteres járműveket.

Honállomás: Debrecen, Kth: Szeged, ja, nem: Pécs – Mint az eredetin.

Az első variáns a hatodik korszakban használatos feliratelrendezéssel mutatkozó BDbh kocsi, melynek érdekessége a módosított alvázfelirat, természetesen az eredetinek megfelelően. A kocsi oldalfalán új grafikájú kerékpárló lett elhelyezve. A kocsira festés előtt a tetőszellőzőket felragasztottuk, majd a feljáróajtókat kalapácslakkal fényeztük. Az ablakkereteket világosszürkére tamponáltuk. A különféle alkatrészeket kis zacskóban mellékeljük.

Honállomás: Debrecen. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: QuaBLA Facebook-oldala)

Poggyászteres kocsik mozgássérült szakasszal

A fogyatékos emberek hátrányainak enyhítése, esélyegyenlőségük megalapozása, illetve a társadalom szemléletmódjának megváltoztatása érdekében az Országgyűlés a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló, 1998. évi XXVI. törvényt alkotta, amely 1999. január 1-jétől lépett hatályba. A hazai vasúttársaság e célból több járművét átépítette, alkalmassá téve, a kerekesszékes utasainak kényelmesebb kiszolgálásának érdekében.

A következő kiadásunk három kocsit mutat be, két ötödik, és egy hatodik korszakos változatot.

Tulajdonképpen az eredeti járműveken található feliratok, és festési változatok különbözőségét mutatjuk be a kezdetektől, a jelenleg használatos variációjáig. Felhívjuk szíves figyelmüket a külön elemként felhelyezett kerekesszék emelő berendezés külső alkatrészének rendkívüli sérülékenységére!

Az első átépített kocsi (21214) sötétszürke tetővel világos szürke ablakkal jelenik meg, a kocsi ablakosztásában inverz kerekesszék látható. A kocsira festés előtt a tetőszellőzőket felragasztottuk, majd a feljáróajtókat kalapácslakkal fényeztük. Az ablakkereteket világosszürkére tamponáltuk. A kerekesszék emelő berendezés külső elemeit 0,1 és 0,2 milliméteres maratott alkatrészekből építettük, és külön elemként fényeztük, majd két csepp ragasztóval tettük a helyére. A modell a kilencvenes évek feliratelrendezésének megfelelően jelenik meg. Itt még a X-szel áthúzott cigarettát tiltó piktogram volt használatban.

A kocsitípus második festés és felirat variációját, kiadásunk 21215-ös cikkszámú modellje mutatja. A kocsira festés előtt a tetőszellőzőket felragasztottuk, majd a feljáróajtókat kalapácslakkal fényeztük. Az ablakkereteket középszürkére tamponáltuk. A tető világosszürke. A kerekesszék emelő berendezés külső elemeit 0,1 és 0,2 milliméteres maratott alkatrészekből építettük, és külön elemként fényeztük, majd két csepp ragasztóval tettük a helyére. A modell a millenniumi időszak feliratelrendezésének megfelelően jelenik meg. Feltűnő a két mértben és a két különböző helyen elhelyezett kerekesszék piktogramja.

A harmadik variáns a hatodik korszak járműve, az impozáns Start-logó, és a legújabb osztályjelölés a ma használatos feliratnormának felel meg. A kocsira festés előtt a tetőszellőzőket felragasztottuk, majd a feljáróajtókat kalapácslakkal fényeztük. Az ablakkereteket világosszürkére tamponáltuk. A tető sötétszürke. A kerekesszék emelő berendezés külső elemeit 0,1 és 0,2 milliméteres maratott alkatrészekből építettük, és külön elemként fényeztük, majd két csepp ragasztóval tettük a helyére.

  • Katalógusszám: 21212, pályaszám: 50 55 82-28 111-7 BDbh, korszak: VI., honállomás: Debrecen
  • Katalógusszám: 21213, pályaszám: 50 55 81-27 011-1 BDh, korszak: VI., honállomás: Bp. Déli
  • Katalógusszám: 21214, pályaszám: 50 55 81-27 010-3 BDh, korszak: V., honállomás: Bp. Nyugati
  • Katalógusszám: 21215, pályaszám: 50 55 82-28 116-6 BDbh, korszak: V., honállomás: Bp. Nyugati”

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!