Westbahn: van okuk a mosolyra
Három új, nagysebességű Stadler Smile motorvonattal pendlizhetnek Bécs és Villach között 2026 márciusától.
Három új, nagysebességű Stadler Smile motorvonattal pendlizhetnek Bécs és Villach között 2026 márciusától.
Az új kiírást követően is 2026-ban kezdődnek az építkezések.
A magántársaság Prága és Cheb, valamint Prága és Železná Ruda között szolgáltathat tizenöt évig 2028 decemberétől.
A már elkészült Debrecen és Nagymacs közötti pályafelújítást követően Balmazújvárosig folytatódik a vasúti pálya felújítása és villamosítása. A pályarekonstrukció miatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között.
A holland nemzeti vasút a CAF-tól hatvan kétszintes motorvonatot szerez be, amikkel 2029-től lehet majd utazni.
Március 15-étől közvetlen buszokkal lehet utazni Losonc és Salgótarján, valamint Rimaszombat és Cered között, májustól pedig a Losonc–Budapest viszonylaton is elindulnak a járatok. Hamarosan a vasúti járatok is újraindulhatnak?
Bécs idén ünnepli Johann Strauss születésének kétszázadik évfordulóját. Ennek jegyében a WienTourismus, Bécs önkormányzatának turisztikáért felelős szervezete az ÖBB Personenverkehr AG-val együttműködve a vasúttársaság egyik kétáramnemű mozdonyát az aktuális Strauss évet idéző köntösbe öltöztette.
A Srbijavoz határozatlan időre leállította a távolsági vonatokat, amik még szombaton sem fognak járni, amikorra jelentős tüntetést hívtak össze Belgrádban. Szabotázs történt?
A Biharpüspöki és Kolozsvár közötti 166 kilométeres vasútvonal felújítási és villamosítási munkálatai helyenként egészen jól haladnak, máshol viszont egyáltalán nem állnak jól – összegez a Transtelex a Pro Infrastructura Egyesület alapján.
A létesítmény műszaki felülvizsgálatáért felelős bizottság tavaly áprilisban hagyta jóvá az épület próbaüzemét. Az állomás előtetője tavaly november 1-jén omlott le, számos halálos áldozatot és sérültet követelve.
Harminc alacsony oldalú teherszállító vasúti kocsi beszerzésére írt ki pályázatot a cseh állami vasúti árufuvarozó társaság.
Az Oroszországi Vasutak 2024-es éves jelentésében közölte, ahogy az részben várható volt, a cég egyes mutatói nem alakultak jól, a nettó nyereség viszont csaknem kilencven százalékkal esett vissza.
Új eljárást eredményezett a vártnál nagyobb érdeklődés.
Harctéri jelentésben számolt be a szakminisztérium arról, hogy minősített többségi tulajdonos lett a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.-ben a magyar állam.
A lengyel Pesa által gyártott motorvonatok a nem villamosított regionális vonalakon váltották ki az elöregedő Studenka-utódokat, a Regionovákat.