Több mint százharminc új dízelbusszal frissülhet idén a MÁV-csoport flottája
Egy hidrogénüzemű autóbuszt is beszereznek.
Egy hidrogénüzemű autóbuszt is beszereznek.
2024-ben 121 ezer 607 személyautót regisztráltak az országban, tizenhárom százalékkal többet az előző évinél. Népszerűek az elektromos autók.
88,9 százalék, ami új világrekord, egyben felülmúlta a 2023. évi 82,4 százalékot; két éve 2022-ben „csak” 79,3 százaléknál tartottak.
A szervezeti átalakulással párhuzamosan a közösségi oldalakon a jövőben egységesítve, MÁV-csoportként találhatóak meg a vállalat tartalmai.
Idén is nőtt a MÁV-csoport közfeladatot ellátó munkavállalóival szembeni bántalmazások száma: rendszeresen érték szóbeli vagy fizikai atrocitások a munkájukat végző autóbusz-vezetőket, vasúti jegyvizsgálókat, HÉV-járművezetőket, rendészeket.
A változás összhangban áll az idén március 1-jével életbe lépett tarifaszövetséggel, aminek köszönhetően kedvezményesebb és átláthatóbb lett a közösségi közlekedés használata.
Az utóbbi években az ország számos pontján, sőt határainkon túl is szokás lett, hogy a karácsonyi időszakban lámpafüzérekkel kivilágított traktorokkal vonulnak föl a korai sötétben.
Egymást részben átfedő építkezések, szűk keresztmetszetek – a Brenner, a Tauern és az A8-as autópálya mellett az osztrák–német vasúti kapcsolat is elesik.
A Budapesti Közlekedési Központ a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó utasforgalmi igényekhez igazodó közlekedési rendet vezet be, a korábbi évekhez képest több járatot indítva.
Az év utolsó előtti hónapjában 77 ezer 700 személygépkocsi cserélt gazdát, tizenegy százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Az ünnepi időszakban a vasúttársaság egyes vonalszakaszon a megszokottnál több jármű közlekedtetésével készül.
Az MKIF által üzemeltetett 1237 kilométernyi főpálya több mint huszonhét százalékán, 5,1 millió négyzetméteren cserélték a tönkrement, elhasznált burkolatot új aszfaltra, ahol szükséges volt, több rétegben is.
Január elsejétől naponta három közvetlen autóbuszjárattal lehet majd a fővárosba és vissza utazni, két és fél órás menetidővel.
Az európai átlagot is meghaladja. A bővülés az év végéig két számjegyű is lehet, körülbelül 150 ezer új járművel.
A Kravtex-Kühne Csoport hazai gyártású e-buszaival zöldítheti a közösségi közlekedést a jövőben a Volánbusz. A társaság 2025 elején teszteli a típust.