Ugrásszerűen fejlődött az elmúlt negyedszázadban a kínai hajóépítő ipar teljesítménye
SWS: túl a százmillió tonna bruttó hordképességen!
SWS: túl a százmillió tonna bruttó hordképességen!
A hajót Finnországban építették, de a hazai, devonporti kikötőjében egyelőre nem fér el egyetlen móló mellett sem. A bővítés gőzerővel folyik.
Belépett a merevvitorlákat, szárnyakat tesztelő, lassan világméretű streambe a valaha a világ legnagyobb kereskedelmi flottáját működtető Egyesült Királyság is.
Röviden: rossz. Bővebben: nagyon rossz, az agresszió pusztító hatással volt a tengeri kereskedelemre és a kikötői műveletekre.
Az Európai Közösség Hajótulajdonosainak Szövetsége jelentésben tisztázta: ilyen ütemben haladva nem lesz 2030-ra szén-dioxid-mentes az alágazat öt százaléka.
De nem csak kotornak, hanem az eredeti elképzeléseknek megfelelően át is építik, rakpartosítják, és a talajba ivódott olajszármazékoktól is megtisztítják a létesítményt.
A Giurgiuleștiben lévő létesítmény megvételéről szóló memorandumot már elfogadta a bukaresti kormány.
Ez a maga nemében egyedülálló, a vitorláshajó-építés technológiájának minden vívmányát magán viselő hajó első transzatlanti útja.
Az orosz, fedélzetén harminc tartálykocsival hajózó Conro Trader a Kercsi-szorosban merült a hullámsírba, miután eltalálta egy hajók elleni Neptune cirkálórakéta.
A fontos globális kikötőüzemeltető Lengyelország egyik legnagyobb intermodális logisztikai vállalatába fektetett be.
Miután az ügyben eljáró bíróság elrendelte régi, philadelphiai kikötőhelyének elhagyását, a legendás SS United States óceánjárónak új otthonra lenne szüksége. Egy javaslat már befutott: a floridai Escambia megye elsüllyesztené az óceánjárót.
A Noongah nevű hajó roncsát a déli kontinens keleti partjainál találták meg ausztrál kutatók.
Az Evergreen konténerhajója, az Ever Greet a minap sikeresen kikötött a nyugat-flandriai Zeebrugge kikötőjében. A hajó merülése tíz centivel haladta meg a korábbi rekordot.
A 18 ezer TEU-s konténerhajó, a CMA CGM Benjamin Franklin kemény viharba futott Dél-Afrika partjainál, a fedélzetéről 44 konténer a tengerbe borult, további harminc pedig megrongálódott.
A társaság fennállásnak legjobb eredményét könyvelhette el 2023-ban.